اخباراقتصادTOP

آغاز کار عملی پروژه تاپی تا شش ماه آینده

شهرهرات، 19 جوزا، باختر
شیخ الحدیث مفتی نورالدین احمد اسلامجار والی هرات با خواجه عوضوف سفیر کشور دوست ترکمنستان در کابل و محمد مراد امانوف رئیس اجرایوی پروژه تاپی در مقر مقام ولایت هرات دیدار کرد.
محمد مراد امانوف رئیس اجرائیه پروژه تاپی گفت: قرار است تا شش ماه آینده کار عملی پایپ لاین گاز از ترکمنستان به افغانستان آغاز گردد؛ وی افزود که ما منتظر استملاک زمین ها از سوی مقامات دولت افغانستان هستیم.
همچنان در این نشست سفیر کشور دوست ترکمنستان برای افغانستان گفت: “باید استملاک زمین ها با استندرد های جهانی صورت گیرد، فعلا ما روی سروی کار میکنیم تا گاز را به شهرک صنعتی هرات برسانیم؛” عوضوف اضافه نمود که قرار است امسال پروژه تاپ نیز علمی گردد.
در مقابل مفتی نور الدین احمد اسلامجار گفت: برادران ترکمن ما به وعدۀ که دادند وفادار هستند، مردم هرات به پروژه تاپی به یک روزنه امید نگاه میکنند و ما این پروژه را تاریخ ساز میدانیم.
والی هرات افزود: “این لوله تنها برای انتقا ل گاز نیست بلکه وفاداری و دوستی بین دو ملت را ثابت میسازد، مقام امارت اسلامی افغانستان در قندهار دلچسپی خاص به این پروژه دارند و به زود ترین فرصت نماینده خاص خود را درین قسمت تعین میکنند؛ اداره محلی هرات به زود ترین فرصت نقشه استملاک زمین را به دسترس پروژه تاپی قرار خواهد داد؛” والی هرات از جانب ترکمنستان خواست که بعد از حل استملاک زمین، کار این پروژه رسما آغاز گردد.
در این نشست آیمراد قوچمرادوف جنرال قونسول ترکمنستان درهرات، مولوی شیراحمدعمار مهاجر رئیس نمایندگی وزارت امورخارجۀ و یونس قاضی زاده رئیس اتاق تجارت هرات نیز حضور داشتند.ختم/ابوی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا