سیاست

آلمان : به نماینده های طالبان هم باید فرصت اشتراک در پروسه صلح داده شود

در آستانه کنفرانس بن ، دو وزیر مهم حکومت آلمان خواسته اند به نماینده گان طالبان هم فرصت شرکت در پروسه صلح داده شود.

 این دو وزیر آلمان در جریان مصاحبه با روزنامه "بیلدام زونناگ" تاکید نموده اند که جنگ افغانستان به غیر از یک حل سیاسی راه دیگر ندارد.

 به گزارش آژانس اطلاعاتی باختر به نقل از منابع خبری بین المللی ، گوید و ویتسویلی و توماس دی مایزیر وزرای امور خارجه و دفاع آلمان میگویند ، برای یک صلح دوامدار درافغانستان مصالحه ، با طالبان یگانه راه منطقی است .

 روزنامه یاد شده ازقول گوید ووسیترویلی ، وزیر امور خارجه آلمان می نویسد که گفته است ، صلح با دوستان نه بلکه با دشمنان صورت میگیرد و به همین دلیل ، بهتر است که برجای آوازه ها ، این را معلوم کرد که کی آماده صلح میباشد.

 ویسترویلی که کشورش بتاریخ چهاردهم ماه قوس سال روان میزبان کنفرانس بن دوم خواهد بود این را هم بیان داشت که پیروزی مذاکرات صلح را نمی توان تضمین کرد ولی تاکید نمودکه همه به این نظر اند که این کار باید یکبار آزمایش شود.

وزیر امورخارجه آلمان افزود که جنگ افغانستان راه حل نظامی ندارد و بعداز ده سال جنگ ، این معضله باید به شکل سیاسی حل گردد.

 به نوشته سایت انترنیتی صدای امریکا ، وزیر امور خارجه آلمان علاوه نمودگروهی راکه زمانی شمشیر به دست داشت نمی توان از پروسه صلح و آشتی کشور شان دور کرد.

 وزیر دفاع آلمان نیز گفته است که بعداز خروج نیروهای خارجی از افغانستان درسال 2014 م نیروهای آلمان در افغانستان باقی خواهد ماند ولی روی آموزش نیروهای افغان تمرکز خواهند شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا