اخبارصحت

آمر شفاخانۀ معتادان تخار: نسبت نبود امکانات معتادان را در خانه های شان درمان می کنند

تالقان/ 29 حمل/ باختر
هشتاد و چهارمعتاد به مواد مخدر در تخار درمان شدند و به زندگی عادی برگشتند.
داکتر سید محمد جلال، آمر شفاخانۀ چهل بستر تداوی معتادان مواد مخدر در تخار به خبرنگار محلی آژانس باخترگفت که پس از پیروزی امارت اسلامی، نود ودو معتاد مواد مخدر در آن شفاخانه راجستر شدند که هشتاد و چهار تن آنان از طریق داکتران آن مرکز در خانه های شان تحت درمان قرار گرفتند و پس از سپری کردن چهل روز تداوی به زندگی عادی خود برگشتند.
آمر شفاخانه تداوی معتادان افزود که این مرکز، معتادان را در دو مرحله‌ شامل سم زدایی و بازتوانی در مدت چهل روز تحت تداوی قرار می دهد و فرد معتاد پس از تکمیل این مدت صحت یاب شده و به عنوان شخص سالم در جامعه برمی گردد.
داکتر سید محمد جلال گفت که در حال حاضر بدلیل نبود امکانات مالی و تخنیکی نمی توانند افراد معتاد به مواد مخدر را در داخل این مرکز بستر و تداوی کنند و صرف به درخواست خود و یا اعضای خانواده افراد معتاد، معتادان را در خانه های شان بستر و تحت درمان قرار می دهند.
مسوول این مرکز از رهبری وزارت صحت عامه می خواهد تا برای ادامۀ فعالیت های موثر این مرکز، امکانات مالی و تخنیکی فراهم کنند تا افراد مبتلا به مواد مخدر از سطح شهر جمع آوری و در داخل این مرکز بستر و درمان شوند.
در همین حال، داکتر عبدالقهار احمدی، رییس صحت عامۀ تخار، به خبرنگار آژانس باختر گفت که در حال حاضر شفاخانۀ چهل۴۰ بستر تداوی معتادان تخار به دلیل نبود امکانات مالی و تخنیکی نمی تواند افراد معتاد را در داخل آن مرکز بستر و تداوی کند، اما در آیندۀ نزدیک این مرکز دوباره فعال می شود.
محفوظ حمیدی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا