اخباراقتصادجامعه

اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری افغانستان بیش از 12 میلیون افغانی به آسیب دیده‌گان زلزلۀ اخیر در کشور کمک کرد

کابل، 13 سرطان، باختر
اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری افغانستان امروز مبلغ 12 میلیون و 543 هزار و 845 افغانی به آسیب دیده‌گان زلزلۀ اخیر در پکتیکا، خوست و پکتیا کمک کرد.
به گزارش آژانس باختر؛ در نشستی که به همین منظور در کابل برگزار شده بود، یونس مومند معاون اول اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری افغانستان، ضمن اتحاف دعا به روح قربانیان زلزلۀ اخیر در پکتیکا، خوست و پکتیا و ابراز همدردی به بازمانده‌گان و آسیب دیده‌گان این فاجعۀ بزرگ، گفت: مبلغ 32 میلیون افغانی از سوی تاجران خیّر، صرافان و هیئت این اتاق برای رسیدگی به زلزله‌ زده‌گان جمع‌آوری شده است که امروز نزدیک به 13 میلیون آن به معین وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث و رئیس کمیتۀ رسیدگی به آسیب‌دیده‌گان تسلیم داده شد.
از سویی هم، سخنرانان این نشست در صحبت‌های شان، خسارات ناشی از زلزله اخیر را بسیار بزرگ و سنگین خواندند و افزودند که تاجران، سرمایه‌گذاران و اعضای اتاق همواره تلاش نموده اند که با کمک‌های بشردوستانه به هموطنان آسیب‌دیده در این زلزله، مسئولیت و وجیبۀ اسلامی و انسانی شان را ادا کنند.
آنان خاطر نشان کردند که روند کمک‌ها به آسیب دیده‌گان زلزلۀ اخیر در هماهنگی هیئت رهبری اتاق یاد شده، توسط تجار خیّر ادامه خواهد داشت.
در همین‌حال، مولوی شرف‌الدین مسلم معین وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث، از کمک‌های نقدی، خوراکی و غیر خوراکی تاجران، صرافان و اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری تشکر کرد و گفت: در چنین حوادث، نوع برخورد و همدردی ملت بیشتر برجسته می‌گردد.
مسلم افزود: همدردی با مردم حد و حدود ندارد و نقش هماهنگی نهادهای دولتی، سکتور خصوصی، بزرگان و رضاکاران در کمک‌رسانی به آسیب دیده‌گان، قوت و مدیریت امارت اسلامی افغانستان را نشان می‌دهد.
وی اطمینان داد که این کمک‌ها به گونۀ شفاف و عادلانه بر زلزله‌زده‌گان توزیع خواهد شد.
این در حالی است که روز گذشته نیز وانگ یو سفیر چین در کابل، مبلغ 200 هزار دالر امریکایی پول نقد و 18 تُن مواد خوراکی و غیر خوراکی را که از سوی انجمن صلیب سرخ آن کشور برای زلزله زده‌گان اخیر در افغانستان جمع‌آوری شده بود؛ به مولوی مطیع الحق خالص سرپرست ریاست هلال احمر افغانی تسلیم کرد و قرار است تا چند روز دیگر 200 تُن مواد کمکی چین به افغانستان نیز منتقل شود.
وهاج

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا