سیاست

اتحادیه اروپا میخواهد با افغانستان پیمان ستراتیژیک امضا کند

وزیران خارجه اتحادیه اروپا دیروز در بروکسل با هم جلسه نموده و به کاترین شتاین رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا وظیفه سپردند تا این بحث را باپیمان همکاری های درازمدت با حکومت افغانستان دنبال کند.

اتحادیه اروپا دیروز توافق کردکه قبل از خروج نیروهای غربی ناتو از افغانستان درسال 2014 میلادی بحث های را درمورد پیمان ادامه همکاریها با افغانستان دربخش های انکشافی ، مبارزه برضد تروریزم و جلوگیری از مواد مخدر آن کشور انجام خواهد داد.

براساس گزارش آژانس اطلاعاتی باختر به نقل از خبرگزاری فرانسه، وزیر خارجه بریتانیا دراین جلسه گفت ، بعدازسال 2014 یعنی بعدازآنکه مسوولیت های کامل امنیتی به نیروهای افغان سپرده شود،به خاطر انکشاف افغانستان به همکاریهای دوامدار اتحادیه اروپا نیاز است و اتحادیه اروپا باید در مورد یک پلان داشته باشد.

این نیروها به رهبری ناتو و به شکل تدریجی از افغانستان خارج میشوند تاکنترول امنیتی افغانستان در سه سال آینده به نیروهای افغان سپرده شود. اتحادیه اروپا و بیست و هفت عضو این پیمان سالانه یک ملیارد دالر به افغانستان کمک میکنند.

وزرای خارجه اتحادیه اروپا دیروز گفتند این پیمان جدید که روی آن غور میشود اولین پیمان این اتحادیه جهت همکاری های دراز مدت با افغانستان خواهد بود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا