اقتصاد

“اتحادیۀ جلغوزۀ افغانستان»، توسط رییس اجراییه گشایش یافت

کابل، 22 حوت، باختر
داکتر عبدالله عبدالله امروز در مراسم گشایش «اتحادیۀ جلغوزۀ افغانستان» گفت که هرچند چنین ابتکارهایی کوچک به نظر میرسد ، اما در عمل آورندۀ تغییرات مهم در زندگی شهروندان و بهبود اقتصاد کشور است.
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی ریاست اجرائیه به آژانس باختر ، رییس اجراییه دراین مراسم گفت: افغانستان ظرفیت‌های زراعتی فراوان دارد و سرمایه‌گذاری روی تولیدات زراعتی کشور، اقدام مهمی است که باید سرمایه‌گذاران در این بخش توجه‌ جدی نمایند.
دوکتور عبدالله عبدالله سرمایه‌گذاری روی تولیدات زراعتی را فراهم‌کننده تسهیلات فراوان در زندگی شهرودان دانست و افزود: مهم‌ترین پیامدهای چنین اقداماتی افزایش تولیدات و صادرات و همچنان بهبود وضعیت اقتصادی دهقانان و باغداران است.
رییس اجراییه تأکید کرد که از برنامه‌های اقتصادی حمایت همه‌جانبه می‌نماید. چون اقدامات این‌گونه رابطۀ مستقیم بالای حکومت داری، تأمین امنیت و بلند رفتن سطح اقتصادی شهروندان و دولت است.
داکتر عبدالله عبدالله از ایجاد اتحادیۀ جلغوزۀ افغانستان ابراز خرسندی نموده و به سرپرست اتاق‌های تجارت و رییس اتحادیۀ جلغوزه افغانستان وعده سپرد که وزرای حکومت را هدایت می‌دهد تا در راستای بهبود کارهای شان تلاش بیشتر نمایند.
خان جان الکوزی سرپرست اتاق‌های تجارت و صنایع، با سپاس‌ از رییس اجراییه، گفت: هرچند سران حکومت وحدت ملی همیشه از بخشخصوصی حمایت کرده‌اند؛ اما هنوز مشکلاتی فرا راه بازرگانان و سرمایه‌گذاران وجود دارد که لازم به حمایت‌های بیشتر است.
الکوزی گفت که جلغوزۀ افغانستان با بهای اندک به پاکستان صادر می‌شود، بعد از بسته بندی از آنجا به کشورهای دیگر صادر می‌گردد که میلیاردها دالر به جیب پاکستانی‌ها می‌رود.
وی تشکیل اتحادیۀ جلغوزۀ افغانستان را به منظور بسته بندی  و صادرات مستقیم از کشور در این بخش با اهمیت دانست.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا