اخبارجهان

احتمال برکناری صدراعظم بریتانیاا از سمت اش

لندن، ۱۶ جوزا، باختر
رئیس محافظه کاران پارلمان انگلیس با اشاره به اینکه درخواست نمایندگان جهت برکناری صدراعظم این کشور به حد نصاب رسیده است، از برگزاری جلسه رأی گیری درباره عدم اعتماد بوریس جانسون خبر داد.
آژانس باختر به نقل ازگاردین، گراهام برادی، رئیس کمیته ۱۹۲۲ اعلام کرده است که جلسه رأی گیری درباره عدم اعتماد به بوریس جانسون صدر اعظم انگلیس امروز دوشنبه از ساعت ۶ الی ۸ عصر به وقت لندن برگزار می شود.
وی در این رابطه گفت که شرط برگزاری این جلسه به آستانه خود یعنی ۱۵ درصد نمایندگان پارلمان که شامل ۵۴ نفر می شود، رسیده است.
برادی گفت که شمارش آرا بلافاصله پس از برگزاری این جلسه آغاز می شود.
بوریس جانسون برای ماندن در سمت خود باید دست کم حمایت ۵۰ درصد نمایندگاه پارلمان به علاوه یک را به دست آورد که مجموع آن تعداد ۱۸۰ نفر است.
وی اخیرا نیز در پاسخ به پرسشی درباره تصمیم به استعفا اعلام کرده بود که خشم مردم را درک می‌کند، اما وظیفه او این است که در مقامش باقی مانده و به مردم خدمت کند.
دردسر های بوریس جانسون و کابینه اش پس از آن رسانه یی شدن رسوایی موسوم به پارتی گیت آغاز شد. وی در پی این رسوایی اعلام کرد که عذرخواهی می کند، اما حاضر به استعفا نیست.
پارتی گیت به مجموعه میهمانی هایی گفته می شود که دفتر نخست وزیر انگلیس طی سال گذشته و در اوج بحران کرونا، در حالی برگزار کرد که تحت تدابیر شدید قرنطینه، دیدار بیش از دو نفر حتی در فضای باز هم مجاز نبود. همچنین بر ملا شدن برگزاری مهمانی دیگری نیز همزمان با خاکسپاری شوهر ملکه انگلیس بر وخامت این رسوایی ها افزود. میری

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا