سیاستاخبارتبصره و مرور بر مطبوعات

احتمال برگزاری نشست علما و بزرگان قومی در کابل

تبصره کابل ۶ سرطان باختر

امارت اسلامی افغانستان  در پی تقویت عملکرد و تعامل با مردم است  و با برگزاری نشست بزرگ علمای  و بزرگان قومی میخواهد دیدگاه و نظر آنان را در امورحکومتداری با خود داشته باشد.

مبصر آژانس باختر مینگارد؛ رسانه ها گزارش داده اند٬ که در هفته روان نشستی زیرنام شورای علما در تالار لویه جرگه در کابل برگزار خواهد شد.

با آنکه مسئولین امارت اسلامی تاکنون در این مورد ابراز نظر نکرده اند٬ مگر نشانه های وجود دارد که برای برگزاری چنین یک نشستی تدابیر گرفته شده است تالار ‹ لویه جرگه› به همین منظور آماده شده است٬ همچنان پیش از این مقام‌های امارت اسلامی از برگزاری چنین یک  نشستی سخن گفته بودند.

این که این نشست به چه نام برگزار میشود مورد بحث نیست مهم این است که امارت اسلامی برای حل پاره یی از مسایل٬ تلاش دارد که دیدگاه علما و برزگان قومی را با خود داشته باشد و بدون شک آنانی که از آدرس یک عالم دین و یا هم ازآدرس یک بزرگ قومی در چنین یک نشست شرکت میکنند٬ در حقیقت از مردم نمایندگی میکنند و تلاش خواهند کرد که به مشکلات اساسی در کشور تمرکز داشته باشند و مشوره های به امارت اسلامی دهند که در نهایت برای حکومتداری خوب موثر تمام خواهد شد.

باید گفت که امارت اسلامی با برگزاری نشست علمای و بزرگان قومی نشان داد که برای حکومتداری بهتر٬ اندیشه باز دارد و با پذیرشدیدگاه سودمند کوشش میکند که وضعیت سیاسی و اقتصادی کشور به نفع مردم رقم خورد.

از دید امارت اسلامی٬ شورا و مشوره٬ زیر بنایی برای تغییر و یا هم تقویت راهکاری است که میتواندجامعه را به سمت مثبت هدایت کند.

در این جای شک نیست که امارت اسلامی در حکومتداری با پاره یی از مشکلات روبرو است و ترجیح داده است که آن را از راه  مشوره با علما و برزگان قومی حل کند.

پس این گفته ها درست که امارت اسلامی افغانستان  در پی تقویت عملکرد و تعامل با مردم است  و با برگزاری نشست بزرگ علمای  و بزرگان قومی میخواهد دیدگاه و نظر آنان را در امورحکومتداری با خود داشته باشد.

تحلیل سیاسی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا