سیاستاخبار

احمدیوسف نورستانی به دو سال و شش ماه حبس تنفذی محکوم شد

کابل ۱۷ حوت باختر

احمدیوسف نورستانی، والی پیشین هرات و رییس پیشین کمیسیون مستقل انتخابات به اتهام سو استفاده از صلاحیت‌های وظیفه یی به دو سال و شش ماه حبس تنفذی محکوم شد.

به گزارش آژانس باختر:ستره محکمه امروز با نشر اعلامیۀ گفته است یوسف نورستانی و هفت نفر از شرکای جرمی‌اش، به اتهام سوءاستفاده از صلاحیت‌های وظیفه‌ یی، هر کدام به دو سال و شش ماه زندان محکوم به مجازات شده‌اند.

در این میان برعلاوۀ نورستانی٬ محمدنادر مدیر خدمات زراعتی ولسوالی انجیل هرات، فریداحمد کارمند امنیت ملی هرات، عبدالظاهر مدیر فعلی اراضی ولسوالی غوریان ، سید ابوبکر مدیر مالی ولسوالی انجیل ، غلامی ربانی کارمند راجستر اتباع خارجی بندر تورغندی، وکیل احمد مدیر اسبق املاک ولسوالی انجیل و حاجی بشیر احمد آمر اجرائیه ولسوالی انجیل در قضیه شراکت و سؤ ستفاده از صلاحیت های وظیفه یی، از سوی محکمه، هر کدام به مدت دو سال و شش ماه حبس تنفیذی غیاباً محکوم به مجازات شدند.

این افراد همچنان مکلف به پرداخت هشت‌صد و شصت‌وهفت هزار و یک‌صد و بیست افغانی جریمۀ نقدی استند.

نورستانی پیش از این به عنوان رییس کمیسیون انتخابات افغانستان و والی هرات ایفای وظیفه کرده بود. او در حال حاضر در خارج از کشور به سر می برد و غیابی محاکمه شده است .

باید گفت در جریان روز های اخیر دو عضو سابق کابینه٬ رییس نورم و ستندرد و شماری دیگر از کارکنان بلند پایۀ دولتی از سوی محاکم خاص به اتهام فساد اداری و سؤ استفاده از صلاحیت های وظیفه یی محاکمه شده اند.  صائم

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا