جهان

ادامه واکنش‌ها به تصمیم رئیس جمهور امریکا درباره برجام

واشنگتن – بی بی سی نیوز  – 23 میزان – باختر
واکنش‌ها به سخنان روز گذشته رئیس جمهور آمریکا درباره تایید نکردن پایبندی ایران به برجام، همچنان ادامه دارد. در حالی که کشورهای اروپایی همچنان بر ادامه متعهد ماندن به این پیمان تاکید کرده‌اند در داخل آمریکا دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان بحث‌ها درباره چگونگی مواجهه با این توافق نامه در کانگرس را آغاز کرده‌اند.
به گزارش آژانس باختر به نقل از شبکه خبری بی بی سی ، ژان-ایو لو دریان، وزیر امورخارجه فرانسه، در تازه‌ترین واکنش از کانگرس آمریکا خواسته مانع از به خطر افتادن برجام شود.
وزیر امورخارجه فرانسه که قرار است به زودی عازم تهران شود همچنین گفته اگر واشنگتن اصرار دارد "ما می‌توانیم در صورت محترم شمرده شدن برجام، با ایران در باره آنچه بعد از سال ۲۰۲۵ روی خواهد داد وارد مذاکره مقدماتی شویم و ایران حق دارد که از همه امتیازاتش در قالب پروتکل الحاقی استفاده کند… درباره همه این موارد می‌توان مذاکره کرد و فرانسه آماده مذاکره با واشنگتن برای برطرف کردن نگرانی‌های قصرسفید است."
زیگمار گابریل، وزیرامورخارجه آلمان که کشور او هم یکی از امضاکنندگان برجام است دیروزگفته اگر تحریم‌های جدید علیه ایران وضع شود این می‌تواند به هسته‌ای شدن ایران منتهی شود و این به معنای بالا رفتن خطر جنگ در شرقمیانه است که در همسایگی اروپا است.
در همین حال، در اسرائیل که نخست وزیر آن در واکنشی سریع، از تصمیم دیروز رئیس جمهور آمریکا استقبال کرد و به دونالد ترامپ تبریک گفت.
هیلاری کلینتون، وزیر امورخارجه سابق آمریکا و رقیب انتخاباتی  ترامپ هم روز شنبه در گفتگو با شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان گفت به نظر او تصمیم رئیس جمهور آمریکا "خطرناک" است.ختم / فریده

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا