جهان

اروپایی ها نقش قرآن درتوسعه فکری این قاره را به محققان سپردند

روم – ایرنا – 20  جدی – باختر
شورای تحقیقات اتحادیه اروپا مبلغ  10  میلیون یورو برای انجام تحقیقات علمی درباره نفوذ و نقش قرآن مجید در توسعه فکری و مذهبی اروپا اختصاص داد.
به گزارش ایرنا به نقل از  روزنامه 'ایل جورناله'، شورای تحقیقات اروپا بر این عقیده است که 'قرآن مجید نقش مهمی در توسعه فکری و مذهبی اروپا ایفا کرده است'. اتحادیه اروپا 10 میلیون یورو برای انجام یک تحقیقات دانشگاهی درباره 'قرآن ' اختصاص داده است. یک طرح چند رشته ای برای تعیین نقشی که قرآن در اندیشه مسیحیان دوران قرون وسطی و مدرن، یهودیان، اندیشمندان آزاد، ملحدان و مسلمانان اروپایی داشته است.
ظاهرا هدف از این تحقیقات علمی، مطالعه نفوذی است که تفکر (حضرت) محمد (ص) و پیروان او در فرهنگ غربی داشته است.
بخشی از این کمک ، حدود 2.5 میلیون یورو، به پو هنتون  شرق شناسی ناپل اختصاص یافته است. وظیفه این طرح که 6 سال به طول خواهد انجامید، مطالعه ترجمه قرآن به لاتین و زبان های اروپایی است.
'مرسدس گارسیا ارنال' محقق شورای عالی تحقیقات علمی اسپانیا اظهار داشت: نظریه کاری ما این است که قرآن نقش مهمی در توسعه فکری و مذهبی اروپا ایفا کرده است. برای همین می خواهیم استفاده فرهنگی و مذهبی که از قرآن، ترجمه، منتشر و توزیع شده است در اروپا می شود آن را از زمان قرون وسطی تا عصر روشنگری مورد مطالعه قرار بدهیم.#آشنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا