اخبارفرهنگ

ازساحات باستانی وتاریخی در بغلان کنترول وبررسی به عمل آمد

پلخمری، 9سرطان، باختر
از وضعیت موجود ساحات باستانی وتاریخی در بغلان امروز بازدید و نظارت به عمل آمد.
هیئت موظف ریاست اطلاعات و فرهنگ که در ترکیب آن کریم داد رحیمی مدیر آبدات تاریخی و محمدخلیل انوری قومندان قطعه۰۱۲ مستقردربغلان همراه باتیمی از خبرنگاران در بغلان وضعیت موجود ساحات باستانی و تاریخی را از نزدیک مشاهده و بررسی کردند۰
مدیر عمومی حفاظت از میراث های فرهنگی ریاست اطلاعات و فرهنگ بغلان به آژانس باختر گفت:حفاظت ازمحلات باستانی و تاریخی دربغلان جزء اولویت های کاری ریاست اطلاعات و فرهنگ است.
وی افزود به منظور بررسی از وضعیت موجود ساحات باستانی در بغلان از جمله ساحه تاریخی شمرق و تپه سرخ کوتل از نزدیک مشاهده، کمبودات و مشکلات موجود درساحات یاد شده برجسته شد.
محمد خلیل انوری قومندان قطعه ۰۱۲ در بغلان گفت: با ايجاد مجدد این قطعه در بغلان به هیچ فرد اجازه داده نخواهد شد تا یک مشت خاک ساحات باستانی را بیجا نمایند.
وی از مقامات مسوول خواست که در تجهیز و تمویل قطعه ۰۱۲ کمک و همکاری نمایند.
مولوی اسدالله مصطفی هاشمی رئیس اطلاعات و فرهنگ بغلان وضعیت آبدات تاریخی را درآن ولایت پس از پیروزی امارت اسلامی قناعت بخش خواند و خاطر نشان ساخت: بسیاری از پوسته های که بخاطر حفظ و نگهداری ساحات باستانی ایجاد شده بود اشخاص فرصت طلب با استفاده از وضعیت پیش آمده حین پیروزی امارت اسلامی تخریب و تمام اجناس آن را به سرقت برده اند
رییس اطلاعات وفرهنگ علاوه کرد: افزون بر پوسته های ثابت درنظراست تا گزمه سیار درچوکات قطعه۰۱۲ نیز ایجاد وفعال گردد.
گفته می شود در سطح بغلان بیش از ۲۸ ساحه تاریخی و باستانی در ریاست اطلاعات وفرهنگ ثبت می باشد.
اکرم

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا