اقتصاد

کنفرانس ملی زنان متشبث بر گزار شد

کابل باختر 28 عقرب
کنفرانس ملی زنان متشبث درکابل  امروز به اهتمام اتاق تجارت وصنایع  بر گزار کرد .
به گزارش خبر نگار آژانس باختر کامله صدیقی معین وزارت صنعت و تجارت اتاق های تجارت و صنایع کشوردر این کنفرانس صحبت کرد و گفت که کنفرانس جهت ارائه گزارش زنان تجارت پیشه و شناسایی زنان متشبث از 12 ولایت برگزار شده است
وی افزود که هدف مشخص سروی انجام شده ،شناسایی زنان متشبث واقعی است تا مورد حمایت قرار گیرند
معین وزارت صنعت و تجارت اضافه کرد که سروی دو بخش دارد که بخش اول آن در 12 ولایت کشور تیم های تحقیقی ما از نزدیک چالش ها مشکلات فراه راه زنان متشبث و همچنان تولیدات آنها را مورد  برسی قرار داده اند .
یافته های سروی کنندگان نشان میدهد که زنان از توانای بیشتردر تولید ، انکشاف و توسعه ظرفیت ها تولیدی و مهارت ها بر خودار استند.
اکثر زنان از فابریکه های کوچک متوسط تولید لبنیات ،فارم های مرغ داری ،فروشگاه های محصولات صنایع دستی خیاطی و گل دوزی مصروف فعالیت میباشند .
او افزود که حمایت از این زنان متشبث مسولیت  وزارت صنعت و تجارت میباشد
بخش دوم این برنامه ولایت های است که در آن سروی صورت نگرفته است
دلبر نظری وزیر امور زنان کشور گفت که ما امیدوار هستیم که این کنفرانس نقش موثری در جهت درک و چالش های که در برابر زنان قرار دارد  داشته باشد و فرصت های بیشتر در عرصه تشبث زنان و حمایت زنان متشبث را به همراه داشته باشد

وزیر زنان افزود که  تنها نه اعشاریه شش فیصد زنان درسطح تصمیمی گیری در موسسات خصوصی حضورداردند و در حدود سه اعشاریه پنج فیصد زنان درموسسات مالی رسمی حساب پولی دارند .
وزارت امور زنان افتخار دارد که بحیث وزارت نظارت کنند برپالسی ها و برنامه های حمایتی آنان تا اکنون اقدامات موثری را در راستای رهبری و نقش زنان تجارت پیشه وتوانمند سازی زنان در هماهنگی بخش خصوصی انجام داده است.
وزیر زنان  گفت که ما تلاش داریم  تا برای زنان تجارت پیشه محیط تجاری ایجاد شود ، تدوین مقرات طرزلعمل های ساده  وشفاف مطابق اقتصاد بازار داشته باشند .
پلوشه امین به نمایندگی ازمشاور بانوی اول کشور به نیابت به بانوی اول کشور صحبت کردو گفت که دفتر بانوی اول بخاطر ارتباط زنان با بانوی اول میباشد در طول 4 سال گذشته در جهت توانمند سازی زنان  کمک کرده است.
وی گفت هدف از تشبث ،  رشد و توسعه نیروهای خلاق، شناسای فرصت ها اقتصادی ایجاد کسب و کار توسعه اقتصاد و فرهنگ کار آفرینی میباشد
مشاور بانوی اول افزود  من نیز به عنوان یک خانم متشبث و مشاور بانوی اول کشور در مسایل اقتصادی در دید وادید که داشتیم در صنایع دستی  ،فارم داری ، بسته بندی و محصولات همیشه موفق و کامیاب بودم .
وی امیداوری کرد که اشتراک زنان در چنین کنفرانس ها و برنامه ها ارتباطات شان را درعرصه تجارت بلند برد ه و نتیجه خوب داشته باشد.
همچنان در این کنفرانس افسانه رحیمی رییس هیئت مدیره اتاق تجارت و صنایع زنان صحبت کرد
این کنفرانس نیز فردا ادامه دارد . نیلوفر دانش
 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا