اخبارصحت

از روز جهانی شستن دست‌ها تجلیل به عمل آمد

کابل/ 26میزان / باختر

وزارت صحت عامه، روز جهانی شستن دست‌ها را به منظور ترویج فرهنگ شستن دست‌ها و بلند بردن آگاهی عامه، تجلیل کرد.

به گزارش آژانس باختر؛ داکترقلندر عباد سرپرست وزارت صحت عامه، تجلیل از این روز را یک امر مهم مبنی بر تروج فرهنگ شستن دست‌ها خواند و گفت که شستن دست ها سبب جلوگیری از سرایت امراض گوناگون می‌ شود.

سرپرست وزارت صحت عامه افزود که سالانه حدود 9 میلیون کودک درافغانستان به اسهال متبلا می‌ شوند که دلیل عمدۀ آن عدم رعایت حفظ الصحه است.

داکترعباد، بر بلند بردن سطح آگاهی عامه در پیوند به شستن دست‌ها مبنی بر جلوگیری از سرایت امراض تاکید کرد و از تمام اداره های ذیربط به خصوص وزارت‌های معارف، حج و اوقاف و شاروالی کابل خواست که در راستای بلند بردن آگاهی عامه، وزارت صحت عامۀ را همکاری کنند.

سرپرست وزارت صحت عامه،  با اشاره بر اهمیت شستن دست‌ها گفت که این امر نه تنها برای صحت مفید است؛ بلکه از زیان های اقتصادی نیز جلوگیری می‌کند.

همچنان، داکتر عبدالباری عمر معین عرضه خدمات صحی وزارت صحت عامه، با اشاره بر ارشادات دین مبین اسلام در پیوند به رعایت حفظ الصحه، گفت که 1400 سال قبل پیامبر گرامی حضرت محمد (ص) امت خویش را به رعایت حفظ الصحه توصیه کرده است.

معین عرضه خدمات صحی، از تمام خانواده ها خواست که در راستای پاکی خود، محیط و جامعه تلاش کنند و نیز وزارت صحت عامه را در بلند بردن آگاهی عامه به ویژه در جاهای دوردست که مردم آگاهی ندارند، همکاری کنند.

وی گفت که عدم رعایت حفظ الصحه نه تنها سبب افزایش بیماری می شود بلکه سبب مشکلات اقتصادی در بخش صحت و خانواده نیز می‌شود.   باختر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا