اخبارصحت

از روز جهانی صحت در بلخ تجلیل شد

مزارشریف/24حمل/ باختر
از روز جهانی صحت با شعار “سیاره ما صحت ما” در ریاست صحت عامه بلخ گرامیداشت بعمل آمد.
در این همایش رییس صحت عامه از تغییرات کمی و کیفی در نحوه تداوی و بخش های جدید در حوزه صلاحیت ریاست صحت عامه بلخ خبرداده گفت: شفاخانه ملکی از ظرفیت چهارصد بستر به هشتصد بستر ارتقا داده شده است.
به گزارش آژانس باختر، مولوی نایب البدر ریس دفتر مقام ولایت بلخ به نمایندگی از مقام ولایت بلخ صحبت کرد و از تمام داکتران و کارمندان ریاست صحت عامه که در راستای سلامتی انسان ها وجامعۀ شب و روز تلاش می نمایند قدر دانی نمود و گفت: مسوولیت آنان در نزد ملت افغانستان بسیار بزرگ است.
وی همچنان از قنسولگری قزاقستان و موسساتی که در راستای صحت با ریاست صحت عامه بلخ همکاری نموده ومی نمایند نیز قدر دانی کرد.
داکتر نجیب الله توانا ریس صحت عامه بلخ :ضمن تبریکی از روز جهانی صحت از تمام داکتران و پرسونل که در بخش های صحی، تداوی وخدماتی شبانه روزی درخدمت مردم خویش می باشند قدر دانی نموده درباره فعالیت ها وکارکردهای سه ماه مسوولیت خویش در ریاست صحت معلومات داد.
رییس صحت عامه بلخ گفت: از زمان مسوولیتش در حوزه ریاست صحت، در مرکز وولسوالی های بلخ در شفاخانه ها وکلینیک ها تغییرات کمی وکیفی را برای بهبود خدمات صحی بوجود آورده وبخش های جدید را فعال ساخته است.
به گفته ریس صحت عامه بلخ ، این ریاست در بخش های حفظ الصحه محیطی، کنترول از شرکت های تورید کننده ادویه ومواد غذایی فعالیت چشم گیری داشته که توانسته بیش ازسی وپنج تن ادویه تاریخ گذشته و مواد غذایی بی کیفیت را جمع آوری وهدر نماید .
در این همایش مولوی سیف الدین؛ رییس ارشاد حج واوقاف ولایت بلخ نیز در بارۀ رعایت بهداشت و صحت از دیدگاه اسلام صحبت کرد.
سپاس نامه هایی که از سوی مقام ولایت بلخ به سرقنسلگری های کشور ازبکستان، قزاقستان، دفتردبلیو،ایچ،او و رییس صحت عامه بلخ در نظر گرفته شده بود، به آنها تقدیم شد. لیلما

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا