اخبارصحت

از روز مبارزه با توبرکلوز در کاپیسا تجلیل گردید

محمود راقی، 18 جوزا،باختر
از روز جهانی مبارزه با توبرکلوزامروز در کاپیسا تجلیل به عمل آمد.
در محفلی که به همین مناسبت در تالار کنفرانس های ریاست صحت عامۀ آن ولایت برگزار شده بود، شیخ اسدالله سنان معاون مقام ولایت، مولوی ضیاءالحق حامد قومندان امنیه، رئیس استخبارات، شیخ الحدیث استاد صلاح الدین، برخی از رئیسان و کارمندان ادارات دولتی و مسوولین موسسات همکار صحت عامه اشتراک نموده بودند.
موسی جان طاحا رئیس صحت عامۀ کاپیسا گفت: توبرکلوز یک مرض خطرناک و کشنده است ولی قابل تداوی می باشد، خداوند هر مرضی را پیدا کرده در مقابل آن راه شفایابی آنرا نیز پیدا کرده است ما برای مبارزه به خاطر محو توبرکلوز متعهد هستیم وتمام کار مندان صحی در خدمت مردم قراردارند.
سپس حسام الدین تکل مسوول موسسۀ تطبیق کننده برنامه های صحی صحبت نموده گفت: هرسال از روز مبارزه با توبرکلوز در جهان تجلیل می شود، و این که این مرض ساری است وتوسط عطسه و سرفه از یک انسان به انسان دیگر سرایت می کند ، علایم این مرض کسلی یاتنبلی ، سرفه همراه با بلغم وتب دوام دار از علایم بارز این مرض است واین مرض قابل تداوی می باشد و در کاپیسا در کلینیک ها و لابراتوار ها وجود دارد که مرض توبر کلوز را تشخیص میدهند.
داکتر عبدالمتین جاوید متخصص تو برکلوزدر رابطه به کار کرد آمریت توبرکلوز معلومات داده گفت : در سال گذشته بیش از ده هزار واقعه مشکوک مورد آزمایش قرار گرفت که ۴۳۷ واقعه مثبت ثبت گردیده است.
ظریفه جسور

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا