اخبارفرهنگ

از یک مجموعه ادبی دربغلان رونمایی شد

پلخمری،2 اسد، باختر
از اثری به نام داغزیو گریوان مجموعه ادبی ازجانب ریاست اطلاعات وفرهنگ بغلان رونمایی گردید.
این مجموعه ادبی نثر در ۲۰۶ صفحه به چاپ رسیده است که نتیجه تراوشات ذهنی و ادبی عبدالوهاب مومند می باشد.
بشیراظهر آمر فرهنگ ریاست اطلاعات وفرهنگ بغلان به آژانس باخترگفت در محفلی که به همین مناسبت از جانب انجمن ادبی بهیر به همکاری ریاست اطلاعات وفرهنگ آن ولایت درولسوالی بغلان مرکزی تدویر یافته بود ،افزون بر مولوی اسدالله مصطفی هاشمی رئیس اطلاعات وفرهنگ بغلان، شماری از علمای کرام، شعرا، نویسندگان، جوانان و فعالان فرهنگ وادب ولسوالی بغلان مرکزی اشتراک ورزیده بودند.
رئیس اطلاعات وفرهنگ بغلان طی صحبتی با توضیح پیرامون اهداف و برنامه های فرهنگی امارت اسلامی افغانستان از شرایط موجود بحیث بستر مساعد انکشاف فرهنگ وادب در کشور یادکرد وعلاوه کرد یگانه بخش اساسی که طی ۴ دهه درین کشور به باد فراموشی سپرده شده بود بخش فرهنگ وادب است.
وی نقش وجایگاه اجتماعی وفرهنگی جوانان وفرهنگیان را درجامعه برجسته ساخت اطمینان داد که ریاست اطلاعات و فرهنگ از هیچ نوع همکاری در راستای بهبود امور فرهنگی بافرهنگیان وجوانان دریغ نخواهد ورزید.
درین محفل پس ازصحبت های شماری ازفرهنگیان ادبی داغزیو گریوان اثر ادبی عبدالوهاب مومند که از بودجه شخصی اش اقبال چاپ یافته رونمایی گردید.
سپاسنامه هایی که از جانب ریاست اطلاعات وفر هنگ تهیه شده بود برای هیئت رهبری انجمن ادبی بهیر، عبدالوهاب مومند و چند تن از شعرا ونویسندگان آن ولسوالی اهدا گردید.
قابل تذکراست که پس از پیروزی امارت اسلامی این سومین مجموعه فرهنگی ادبی است که از جانب ریاست اطلاعات وفر هنگ رونمایی می گردد.
اکرم

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا