اخبارجهان

استقبال آلمان از چراغ سبز حکومت بایدن برای گفت‌وگو درباره برجام

لندن / ایرنا /۳ دلو/باختر

 وزیر امور خارجه آلمان از چراغ سبز حکومت جو بایدن برای گفت‌وگو درباره موضوع هسته یی ایران و برجام با متحدان خارجی استقبال کرد.

به گزارش آزانس باختر به نقل ازایرنا، هایکو ماس روز پنجشنبه در پیامی که در صفحه رسمی تویتر وزارت امور خارجه آلمان منتشر شد گفت: بازگشت امریکا به سازمان صحی جهان و توافق اقلیمی پاریس و همچنان دورنمای آغاز سریع مذاکرات درباره آینده برجام در اولین روز کاری جو بایدن نشان دهنده نوع جدیدی از همکاری است.

سخنگوی قصر سفید چهارشنبه در نخستین نشست خبری خود پس از آغاز به کار حکومت جدید امریکا گفت که حکومت بایدن قصد دارد درباره موضوع هسته یی ایران و برجام با متحدان خارجی خود گفت و گو کند.

جن ساکی عنوان کرد که رییس جمهوری امریکا تصریح کرده است که امریکا از طریق دیپلماسی، به دنبال تقویت محدودیت های هسته یی ایران است.

جو بایدن پیشتر بارها اعلام کرده است که قصد دارد امریکا را به برجام بازگرداند. حکومت دونالد ترامپ در سال ۲۰۱۸ از برجام خارج شد.

جن ساکی افزود احتمال می رود برجام و موضوع هسته ای ایران جزو موضوع هایی باشد که در برخی از اولین گفت و گو های بایدن با همتایان خود و سران دیگر کشورهای متحد امریکا مطرح شود.

متحدان اروپایی امریکا از جمله آلمان بریتانیا و فرانسه ضمن تاکید بر ضرورت حفظ برجام، از حکومت جدید امریکا خواسته اند تا به این توافق بازگردد.

فریده بابک

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا