انتخابات

استیناف خواهی اعتراض های ۲۱ ولایت تکمیل شد

کابل 12 دلو باختر
در حالی که نگرانی ها ازروند نفس گیربررسی شکایت های انتخاباتی بیشتر می شود کمیسیون رسیدگی به شکایات انتخاباتی  می گوید که کاررسیدگی به اعتراض های  استیناف خواهی 21 ولایت تکمیل شده است.
به گزارش آژانس باختر : محمد رضا فیاض معاون سخنگوی کمیسیون رسیدگی به شکایات انتخاباتی  امروزدر یک نشست خبری گفت که کار رسیدگی به اعتراض های استیناف خواهی ۲۱ ولایت تکمیل شده است و کار ولایت های باقی مانده هم  تا دو روز دیگرتکمیل خواهد شد.
فیاض با اشاره به 300 هزار رای جنجالی گفت: لازم است  که این رقم ازهر لحاظ به گونه دقیق بررسی شود وتا زمانی که همه موارد روشن نه شده است  فیصله درباره آن مشکل است.
این درحالیست که محمد قاسم الیاسی سخنگوی کمیسیون رسیدگی به شکایات انتخاباتی روزگذشته به رسانه ها گفته  بود که تا دوشنبه فیصله کمیسیون شکابات انتخاباتی در مورد آرای جنجالی همگانی خواهد شد.
بربنیاد قانون انتخابات ، کمیسیون رسید گی به شکایت‌های انتخاباتی باید نتایج فیصله‌هایش را درپایان هفته جاری به کمیسیون مستقل انتخابات بفرستد و کمیسیون انتخابات بر بنیاد این فیصله‌ها نتایج نهایی انتخابات ریاست جمهوری را اعلام کند.
درهمین حال سرپرست سفارت امریکا و معاون سفارت بریتانیا درکابل برشفافیت واعلام نتایج نهایی این انتخابات تاکید کرده اند .
راس ویلسن سرپرست سفارت امریکا گفته است که شفافیت درهرانتخابات اولویت است و رای دهندگان به نتیجه انتخابات اعتماد کنند.
گلس لیور معاون سفیر بریتانیا درکابل نیزاز کمیسیون های انتخاباتی خواسته است که نتیجه انتخابات ریاست جمهوری را به زودی اعلام کنند . جاوید روشان

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا