اخبارجهان

اسلام آباد: غرب باید تحریم ها علیه افغانستان را کاهش دهد

کابل، ۹ سرطان، باختر
حنا ربانی مشاور امور خارجی پاکستان با بیان اینکه اقتصاد افغانستان نباید به خطر بیفتد، خواستار کاهش تحریم ها اعمال شده کشور های غربی علیه امارت اسلامی افغانستان شد.
آژانس باختر به نقل از ایرنا، حنا ربانی در گفتگو با مجله آلمانی دی ولت که امروز منتشر شد، هشدار داد منزوی کردن افغانستان از نظر اقتصادی منجر به سقوط اقتصاد این کشور خواهد شد.
وی افزود: اگر افغانستان همچنان خارج از سیستم بانکی بین‌المللی باقی بمانده و منابع مالی آن بلوکه باشند، آن وقت همین اتفاق خواهد افتاد.
وزیر مشاور در امور خارجی پاکستان ضمن درخواست از آلمان برای ایفای نقش فعال در زمینه کاهش تحریم‌ های افغانستان تصریح کرد: خروج نیروهای غربی از افغانستان که آلمان نیز در آنجا حضور داشت، عواقبی جدی داشت، زیرا قبل از خروج، هیچ راه‌ حلی از طریق مذاکره برای افغانستان حاصل نشده بود.
ربانی گفت: در شرایط فعلی، فکر خوبی نیست تا به ادامه گرسنگی افغان‌ ها کمک کرده و خطر انفجار اقتصادی در این کشور را بپذیریم؛ کمک اقتصادی به مردم افغانستان در شرایط فعلی ضروری است.
وی اظهار داشت: چگونه ممکن است که سه تریلیون دالر صرف جنگ در افغانستان شود، اما امروز حتی ۱۰ میلیارد دالر برای نجات آنها هزینه نشود؟ من این رفتار را درک نمی ‌کنم. سید مصطفی میری

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا