سیاست

اشرف غنی احمدزی :نباید وکیل درسطح منطقه خود فکر کند

فیض آباد / باختر/ 21/ جدی

داکتر اشرف غنی احمدزی رییس کمیسیون پروسه انتقال مسوولیت های امنیتی دیروز وارد ولایت بدخشان گردید.

براساس گزارش خبرنگارآژانس اطلاعاتی باختر از آن ولایت موصوف ضمن دیدار با ولسوالان ، روسای ادارات دولتی و برخی از موسفیدان شهر فیض آباد ، درمورد انتقال مسوولیت های امنیتی از نیروهای خارجی به نیروهای افغان با آنان مشوره نمود.

 داکتر شاه ولی الله ادیب والی بدخشان طی صحبتی گفت که نقش پی آر تی در بدخشان باید ازیک نیروی نظامی به یک نیروی تمویل کننده ملکی در بخش انکشافی تبدیل گردد و درعرصه پروژه های زیربنایی دربدخشان تاکنون سرمایه گذاری صورت نگرفته است ، باید سرک حلقوی دروازه ها اکمال شود که سیزده ولسوالی آن ولایت را بمرکز شهر وصل میکند.

همچنان اکمال کار سرک ولسوالی بهارک – اشکاشم به طول نودو هشت کیلو متر که بدخشان را با خارج ازکشور وصل می نماید.

این ولایت را به یکی از شاهراه های مهم تجارتی تبدیل خواهد کرد.

موصوف گفت که کمبود برق هم یک مشکل جدی در بدخشان بوده و امیدوارم دولت در تمویل شبکه برق وارداتی از تاجکستان و دراجرای قراردادهای انکشافی دراین ولایت توجه بیشتر مبذول نماید.

 همچنان والی بدخشان پیشنهاد نمودتا یک لوا در چوکات قوماندانی امنیه آن ولایت به خاطر تامین امنیت بهتر ایجاد گردد.

 بعدا"ً داکتر اشرف غنی احمدزی پیرامون موضوع صحبت نموده تشکیل لوا را ازتوانمندی دولت ندانسته گفت عواید ملی سالانه کشور یک اعشاریه هشت ملیارد دالر است ، درحالیکه مصارف سالانه آن به دوملیارد دالر میرسد ، و پول مصارف نظامی قطعات اردوی ملی و پولیس ملی که ازسوی جامعه جهانی تمویل میشود سالانه به هفت ملیارد میرسد.

دراین صورت نمی توانیم به تشکیل لوا ها بپردازیم .

موصوف گفت مسئله نا امنی در بعضی ازولسوالی های بدخشان نتیجه مداخله برخی از اعضای ولسی جرگه و وکلای شماست ، نباید یک وکیل درسطح منطقه خود فکر کند باید به همه مردم افغانستان فکر نماید . نقش زورمندان ووکلا سبب گردیده است تا نا امنی دربرخی از ولسوالی های بدخشان بوجود بیاید .

 وی درمورد استملاک دکانهای تخریب شده در شهر فیض آباد به مردم آن شهر گفت که پول استملاک دکان ها عنقریب در اختیار شما قرار خواهد گرفت .

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا