سیاستاخبار

اصیلا وردک کمیشنر کمیسیون حقوق بشر سازمان همکاری اسلامی شد

کابل/ ۱۰قوس/ باختر

اصیلا وردک به نمایندگی از افغانستان به عنوان کمیشنر کمیسیون حقوق بشر سازمان همکاری های اسلامی انتخاب شد.

به گزارش آژانس باختر؛ در نتیجۀ انتخاباتی که در حاشیۀ چهل و هفتمین نشست کنفرانس وزیران خارجه کشورهای اسلامی در شهرنیامی نایجیریا برگزار شد، افغانستان به نمایندگی از گروپ آسیا توانست عضویت کمیسیون مستقل حقوق بشر سازمان همکاری اسلامی را به دست بیآورد و اصیلا وردک٬ دیپلمات افغانی به نمایندگی از افغانستان به حیث کمیشنر کمیسیون حقوق بشر سازمان همکاری اسلامی انتخاب شد که  یک دست آورد در راستای تقویت ارزش های حقوق بشری  به حساب می رود.

او از میان نامزدان گروپ آسیایی شامل کشورهای افغانستان، ترکیه و ایران با اخذ بیشترین آرا موفق به کسب عضویت کمیسیون متذکره، برای یک دورۀ سه ساله از سال ۲۰۲۱ الی ۲۰۲۴ شده است.

دولت جمهوری اسلامی افغانستان از حمایت سازمان همکاری اسلامی و کشورهای عضو این سازمان  قدردانی کرده است.

اصیلا وردک٬ درسال 1977 میلادی دیده به جهان گشوده است.

بانو وردک٬ سند لیسانس خود را از پوهنځی زراعت پوهنتون کابل به دست آورده است. سپس در بخش سیاست و روابط بین الملل ماستری خود را از پوهنتون نیوجیرسی امریکا کسب کرده است٬ اصیلا وردک٬ موسس شبکۀ زنان افغان نیز است.

او به عنوان متخصص توسعۀ جامعه برای بانک جهانی ایفای وظیفه کرده است.

اصیلا وردک٬ به عنوان مشاور برای سازمان ملل متحد و پوهنتون یورک و چندین نهاد بین الملی در بخش های جندر٬ عدالت انتقالی٬ تحرک اجتماعی کار کرده است. او به عنوان رییس حقوق بشر و امور زنان وزارت امور خارجۀ کشور و به عنوان مستشار وزیرمختار افغانستان برای سازمان ملل در نیورک ایفای وظیفه کرده است. نوریه زیوری

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا