اعلامیهاخبارآموزش

اطلاعیهٔ وزارت معارف

کابل/۳۱ سرطان/ باختر

طوریکه هموطنان و شاگردان آگاه ند در اثر موج سوم ویروس کرونا در ۱۰ جوزا نظر به هدایت وزارت صحت عامه در ۱۶ ولایت (غزنی، هلمند، قندهار، لوگر، ننگرهار، پکتیا، پروان، وردک، پنجشیر، بلخ، لغمان، بدخشان، کاپیسا، کندز، نیمروز، ولایت کابل و شهر کابل) برای دو هفته فعالیت حضوری تعلیمی به حالت تعلیق در آمد و بعد از دوهفته، مدت قرنطین در تمامی ولایت ها تمدید شد.

اکنون بر اساس طرح مشترک، بازگشایی تدریجی نهاد های تحصیلی و تعلیمی، در نظر است که فعالیت های حضوری نهاد های تعلیمی به شکل تدریجی، منوط بر محتویات طرح متذکره بازگشایی شود.

به همین منظور به تمامی ریاست های معارف ولایات موارد آتی هدایت داده می شود:

۱. چنانچه امتحانات سالانه سال تعلیمی ۱۳۹۹ مکتب های مناطق گرمسیر تکمیل نشد، بناءً امتحانات مضامین باقی مانده از ۶ ماه اسد سال جاری با در نظرداشت توصیه های وزارت صحت عامه و رعایت فاصله اجتماعی اخذ می گردد.

۲. مکتب های مناطق سردسیر و نهایت سردسیر از ۲ تا ۵ اسد آماد گی لازم  برای تدویر امتحانات چهارنیم ماهه اتخاذ کنند و از ۶ تا اخیر ماه اسد امتحانات چهارنیم ماهه را با در نظرداشت شرایط صحی و رعایت فاصله اجتماعی در ساحات باز در دو یا سه شفت برگزار کنند.

۳. اداره های مکتب ها مکلف اند که توصیه های صحی مانند: پوشیدن ماسک، خودداری از تجمع ها ، رعایت فاصله اجتماعی و برگزاری امتحانات در فضای باز را در نظر گیرند.

۴. در رابطه به جریان تعلیمی حضوری، مشترکاً با وزارت صحت عامه با در نظرداشت وضعیت تصمیم اتخاذ و اعلام خواهد شد.

ریاست های معارف ولایت ها مکلف اند با درنظرداشت موارد فوق در مورد امتحانات مکتب ها و مدرسه دولتی و خصوصی مبادرت ورزیده اقدامات لازم انجام دهند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا