اخبارجامعهTOP

اطلاعیه وزارت عدلیه

 

کابل ۲۴  عقرب  باختر

وزارت عدلیه امارت اسلامی به اطلاع تمامی هموطنان می‌رساند که در زمان معاملات خرید، فروش، گروی و کرایه گرفتن املاک و وسایط نقلیه از طریق دفاتر رهنمای معاملات از ثبت بودن دفاتر مذکور در وزارت عدلیه و تاریخ اعتبار جواز آن‌ها اطمینان حاصل کنند.

این وزارت اعلام می‌کند که حق العمل (کمیشن) دفتر رهنمای معاملات در معاملات خرید و فروش جایداد و موتر یک فیصد و در معاملات کرایی یک فیصد کرایه یک ماهه بوده که به طور باالمناصفه از سوی طرفین معامله پرداخت می‌شود. در معاملات فروش جایداد و موتر یک فیصد مالیه از طریق شعبات مالیاتی نیز اخذ می‌شود که شخص فروشنده آن را پرداخت می‌کند.

در این خبر نامه آمده است وزارت عدلیه از هموطنان می‌خواهد که هنگام انجام معاملات از حضور شخص دارنده جواز رهنمای معاملات اطمینان حاصل کنند. همچنین بعد از انجام معامله سته (سند معامله) را جهت اطمینان از صحت آن در مرکز به وزارت عدلیه و در ولایات به ریاست عدلیه ارائه کنند.

این وزارت از هموطنان می‌خواهد که از خرید، فروش، گرو و رهن ‹ وثیقه› ملکیت‌های امارتی تحت استملاک و تحت تضمین نیز جداً خودداری نمایند.

وزارت عدلیه با افراد و دفاتر رهنمای معاملات متخلف برخورد جدی و قانونی می‌کند.

 هموطنان می‌توانند جهت اطمینان از ثبت بودن دفتر رهنمای معاملات و نیز گزارش دادن تخلفات از موارد بالا در مرکز با شماره‌های زیر تماس بگیرند و در ولایات به ریاست عدلیه مراجعه کنند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا