اخبارجهان

اعتماد جمعی به بایدن پائین ترین حد خود رسیده است

کابل، ۸ سرطان ، باختر
نتایج نظر سنجی جدید نشان داده است که اعتماد به جو بایدن رئیس جمهور امریکا نزد افکار عمومی نسبت به سال پار بشدت کاهش یافته است.
آژانس باختر به نقل از نیوزویک با استناد بر گزارش مرکز تحقیقاتی پیو نوشت: در بین بیش از دوازده جمهوری در آمریکای شمالی، اروپا، خاورمیانه و آسیا اقیانوسیه میانگین اعتماد به بایدن ۶۰٪ بوده است. این گزارش نشان می دهد که اعتماد به بایدن نسبت به سال ۲۰۲۱ میلادی ۱۵ ٪ کاهش یافته است که به دلیل کاهش اشتیاق اولیه به دولت بایدن بعد از دوران ریاست جمهوری ترامپ و مدیریت خروج از افغانستان در دولت بایدن بوده است.
بیشترین کاهش در ایتالیا ۳۰ ٪ ، یونان ۲۶ ٪ و اسپانیا ۲۵ ٪ بوده است و این در حالیست که کاهش اعتماد به بایدن در سنگاپور بیش از ۱۵ ٪ بوده و به ۲۲ ٪ رسیده است. در فرانسه محبوبیت بایدن ۲۱ ٪، هلند ۱۹ ٪ بوده است. فقط در کوریایی جنوبی اعتماد به بایدن ۳ ٪ افزایش یافته است.
در گزارش پیو آمده است: در کل ۵۷ ٪، خروج امریکا از افغانستان در دولت بایدن را با مدیریت ضعیف ارزیابی کردند که این امر باعث کاهش بیشتر اعتماد به بایدن شده است.
اعتماد جهانی به بایدن تا کنون نتوانسته به اندازه دولت باراک اوباما رئیس جمهوری پیشین امریکا برسد اما از میزان اعتماد به دونالد ترامپ رئیس جمهوری سلف بایدن در بین سالهای ۲۰۱۶ و ۲۰۲۰ بالاتر بوده است.
سید مصطفی میری

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا