اعلامیهاخبار

اعلامیهٔ وزارت امور خارجه در پیوند به حملهٔ تروریستی بر کارمندان سازمان ماین ‌پاکی در بغلان

کابل/ 19جوزا/ باختر

با تأسف، گروه طالبان با حمله بر کارمندان مؤسسهٔ ماین‌ روبی مستقر در ولسوالی بغلان مرکزی ولایت بغلان، 10 تن از کارمندان این نهاد را وحشیانه به‌ شهادت رسانده و 14 تن دیگر را زخمی کردند.

وزارت امور خارجۀ کشور حملهٔ تروریستی طالبان بر افراد ملکی و کارمندان مؤسسات بین‌المللی به‌ ویژه کارمندان ماین ‌پاکی را در مخالفت صریح با ارزش‌های اسلامی، انسانی و کنوانسیون های بین‌المللی دانست و این عمل را تقبیح کرده است.

این عمل شنیع که نشاندهندهٔ نیات شوم طالبان در برابرامنیت و مصونیت جان و مال مردم ملکی کشور است، مانع دسترسی مردم مناطق آسیب ‌پذیر به کمک‌ های بشردوستانه شده و محیط کاری را برای مؤسسات بشردوستانه محدود خواهد کرد.

از جامعهٔ جهانی و سازمان‌های مدافع حقوق بشر می ‌خواهیم که در جهت محاکمهٔ عاملان این جنایات بشری در کنار دولت و مردم افغانستان بایستند و مانع جنایات روزافزون طالبان شوند.

وزارت امور خارجه، فعالیت‌های موسسهٔ هلوترست را که از چندین دهه به این سو در عرصهٔ ماین‌ پاکی درکشور تلاش کرده است و میلیون‌ ها عدد ماین را کشف و پاککاری کرده اند، قدردانی می‌ کند.

وزارت امور خارجه خود را در غم و اندوه خانواده‌های شهدا و زخمیان این رویداد وحشتناک وغیرانسانی شریک می داند و از خداوند(ج) برای جان‌باختگان بهشت برین و برای خانواده‌ها، دوستان و بازماندگان‌ شان صبر جمیل استدعا می‌ کند.

احمدضیا احمدی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا