اعلامیهسیاستامنیت

اعلامیهٔ وزارت امور خارجه پیرامون روند تحقیقات قضیهٔ اختطاف دختر سفیر افغانستان در اسلام‌آباد

کابل/۷ اسد/ باختر

گزارش‌های طبی و سایر مدارک به‌دست آمده پیرامون واقعهٔ اختطاف دختر سفیر افغانستان به‌تاریخ بیست و پنجم ماه سرطان سال جاری در اسلام آباد، ثابت می‌کند که سلسله علی‌خیل پس از ربوده‌شدن مورد شکنجه و خشونت جسمی و روحی قرار گرفته است.

بنابراین هیچ دلیلی نمی‌تواند وقوع جنایتی را که بنابر گزارش های طبی و سایر مدارک موجود به اثبات رسیده است، توجیه کند. دولت پاکستان مطابق به میثاق‌ها و تعهد های بین‌المللی‌اش مکلف به تأمین امنیت نمایندگی‌های سیاسی و مصونیت کامل دیپلماتان افغان و اعضای خانوادهٔ‌شان است. از این رو،‌ وزارت امور خارجه خواستار تسریع روند پیگیری حادثهٔ اختطاف، دستگیری فوری و مجازات عاملان این جنایت است.

گفتنی است که هفتهٔ آینده هیئت دولت جمهوری اسلامی افغانستان بنابر توافق جانب پاکستان که اخیراً حاصل شده است، جهت انجام تحقیقات مشترک و شریک‌ساختن معلومات در مورد قضیهٔ اختطاف سلسله، به پاکستان سفر می‌کند.

وزارت امور خارجهٔ جمهوری اسلامی افغانستان یک‌بار دیگر تأکید می‌‌کند که روند تحقیقات تا اکنون تکمیل نشده است، بنابراین هرگونه پیش‌داوری مقامات پاکستانی در این زمینه، سبب جریحه‌دارشدن بیشتر احساسات مردم می شود و به  نگرانی‌ها در مورد شفافیت و اعتبار تحقیقات می افزاید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا