اعلامیهTOP

اعلامیه امارت اسلامی افغانستان در مورد شکست قشون اتحاد شوروی پیشین

۴۲ سال پیش از امروز به تاریخ ۶ جدی ۱۳۵۸ قشون اتحاد شوروی پیشین بر افغانستان یورش آوردند.
ملت مسلمان و آزادی خواه افغانستان چون اشغال و تجاوز هیچ اشغالگری را تحمل نمی تواند، مردم با شهامت و مجاهد ما به جهاد بزرگ و سرتاسری علیه اشغالگران شوروی آغاز کردند و در ظرف ده سال اتحاد شوروی را شکست داده و تمام نیروهای اشغال‌گر را از افغانستان بیرون راندند.
امارت اسلامی افغانستان به نمایندگی از مردم یورش اتحاد شوروی پیشین را تقبیح کرده و جهاد و مبارزه مردم دلیر افغانستان در برابر آنان را می‌ستاید.
افغانستان در امور داخلی هیچ کشور دیگری مداخله نمی‌کند و به کسی دیگری هم اجازه نمی‌دهد که حقوق حقه ما را زیرپا کرده و در امور داخلی ما مداخله کند. افغان‌ها به عنوان یک ملت صلح‌خواه می‌خواهند با جامعه جهانی در چوکات اصول اسلامی و جهانی، روابط خوب و قوی را تامین کند، که در آن احتمال ضرر به کسی نباشد و حق آزادی ملت‌ها هم مصون شده باشد.
امارت اسلامی افغانستان از تمام جهان و کشورهای همسایه و منطقه می‌خواهد که برای ایجاد و تامین روابط خوب و محکم نقش مثبت را ایفا کند، تا در جهان و منطقه گام‌های خوبی به سوی امن و رفاه برداشته شود و مشکلات، ویرانی‌ها و بی‌باوری‌های باقی‌مانده از جنگ‌های گذشته از بین برده شود.
امارت اسلامی افغانستان

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا