اعلامیهامنیتTOP

 اعلامیه مطبوعاتی دولت جمهوری اسلامی افغانستان

کابل/۲۰ثور/ باختر
دولت جمهوری اسلامی افغانستان از اعلان آتش بس سه روزۀ طالبان در روزهای عید سعید فطر آگاه است، ولی تاکید ما و مردم افغانستان بر آتش بس واقعی و دایمی است توسل به خشونت، قتل و کشتار افراد ملکی، انهدام زیربناها و اماکن عامه نه تنها در روز های عید بلکه در هیچ روزی جواز شرعی ندارد.

اکنون که نیروهای بین المللی از افغانستان خارج می شوند و مراجع معتبر دینی و علمای جهان اسلام جنگ در افغانستان را خلاف رهنمود های دینی می دانند، طالبان هیچ دلیل شرعی برای ادامۀ کشتار مردم افغانستان ندارند. پیام ما به گروه طالبان این است که حملات آنان بر مردم و تاسیسات عامه در جریان ماه مبارک رمضان به ویژه حملات اخیر شان در  لوگر، هلمند، غزنی، هرات، بغلان، فاجعه دشت برچی کابل و حادثۀ المناک امروز در زابل نشان می دهد که اعمال خشونت و تلاش برای ایجاد فضای رعب و وحشت بر مردم افغانستان برای رسیدن به اهداف سیاسی و استخباراتی تنها باعث انزجار و تنفر بیشتر مردم افغانستان می شود.

طالبان از عملیات چند هفتۀ اخیر شان این را هم باید آموخته باشند که محاسبۀ شان از پیروزی در میدان جنگ در مقابل نیروهای امنیتی و دفاعی قهرمان افغانستان، اشتباه محض بوده است.

به نمایند گی از مردم افغانستان یکبار دیگر از طالبان می خواهیم که به خواست برحق مردم برای آتش بس دایمی لبیک بگویند و به میز مذاکره برگردند، تا مردم ما به حق اساسی شان که همانا زندگی در فضای صلح عادلانه و پایدار است، برسند.

رییس جمهوری اسلامی افغانستان و سرقومندان اعلی قوای مسلح به نیروهای دفاعی و امنیتی افغانستان دستور داده است که به احترام روزهای عید، آتش بس را مراعات کنند و مانند همیشه در تامین امنیت مردم افغانستان بکوشند و در صورت تخطی دشمن، در دفاع از مردم خویش دریغ نورزند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا