اعلامیهاخبارTOP

اعلامیۀ امارت اسلامی افغانستان به مناسبت روزهای هفت و هشت ثور

کابل ، 8 ثور ، باختر
چهل چهار سال قبل به تاریخ ۷ ثور، کمونیست‌ها در افغانستان دست به کودتا زدند، که سر آغاز بدبختی‌ها، مصائب و فجایع زیادی در کشور شد. چند تن چهره های بیگانه پرور به حمایت اتحاد شوروی وقت و با تحمیل ایدیولوژی کفری؛ دست به هرگونه جنایات در برابر ملت مسلمان و مجاهد افغانستان و مقدسات، باورها و ارزش‌های اسلامی آن‌ها زدند، اما الحمدلله ملت مسلمان و مجاهد ما در برابر کمونیستان و فکر کمونیستی آن‌ها قیام نمودند و این مبارزه جهادی، که با قربانی‌های بی‌نظیر همراه بود؛ ۱۴ سال دوام کرد.
مردم مسلمان و مجاهد افغانستان در طی این مبارزه دشوار و سخت جهادی، تلفات سنگینی را متحمل شدند، تقریبا یک و نیم میلیون افغان‌ها شهید و میلیون‌ها تن دیگر با مشکلات گوناگون مواجه شدند، اما بالاخره پس از چهارده سال؛ پدیده شوم کمونیزم و اشغالگران شوروی در کشور ما شکست خوردند و ملت مجاهد پرور افغانستان توانست ادارۀ اخیر کمونیستی را از بین برده و کشور خود را کاملاً آزاد سازند.
۸ ثور ۱۳۷۱ هجری شمسی روز پیروزی، آزادی و نجات افغان هاست، که قربانی های ملت مجاهد ما نتیجه داد و مردم و کشور ما از اژدهای کمونیسم نجات یافت. امارت اسلامی افغانستان در حالی که کودتا و دوره سیاه هفت ثور را تقبیح می‌نماید، پیروزی هشت ثور را تجلیل نموده و آن را روز آزادی کشور می‌داند. اکنون که کشور ما در یک قرن اخیر، برای سومین بار از اشغال آزاد شده و نظام اسلامی در آن قایم شده؛ امارت اسلامی جداً سعی می‌نماید تا قربانی ها و مبارزه ده‌ها ساله این ملت ضایع نگردد و نظام اسلامی مطابق به آرمان شهدا به گونه کامل نافذ و آرزوهای ملت مجاهد ما بر آورده شود. امارت اسلامی سعی می‌نماید تمامی آرمان های جهادهای افغان ها را آنچنانکه لازم است برآورده ساخته و زمینه خوبی را برای آبادی و رفاه افغانستان در زیر چتر نظام اسلامی مساعد سازد.
اینکه هنوز هم حس آزادی خواهی در بین افغان‌ها با تمام نیرو وجود دارد و آن ها ارادۀ محکم و تعهد قوی برای دفاع از دین و کشور شان دارند، ما امیدواریم که کشورهای متجاوز درس‌های زیادی برای آینده آموخته باشند و دیگر راه دشمنی و خصومت با کشور و ملت ما را به پیش نگیرند. ما ارادۀ تجاوز بر حریم و خاک هیچ کشوری را نداریم و از سایر کشورها نیز امید احترام متقابل و زندگی در سایۀ امن را داریم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا