اعلامیهامنیت

اعلامیۀ ریاست عمومی امنیت ملی در پیوند به ازبین رفتن عامل حمله بربسم الله ایماق خبرنگار رادیو صدای غور وعبدالرحمان عطشان معاون شواری ولایتی غور

کابل/ 26 جدی/ باختر
نیروی های ویژۀ ریاست عمومی امنیت ملی درعملیاتی درصدد بازداشت حاجی عزت الله بیک وکیل شورای ولایتی غور به اتهام ترور بسم الله ایماق و ترورعبدالرحمان عطشان بودند که با وجود هشدارهای نیروی های ویژۀ، وی بر روی این نیروها آتش گشود و به برخورد مسلحانه پرداخت.
عزت الله بیک، وکیل شواری ولایتی غوز نیز در قضایای مختلف تروریستی شامل ترورهای زنجیره یی و هدفمند، تجهیز و تمویل گروه تروریستی طالبان، انتقال سلاح های پیشرفته به این گروه و آموزش ماین های مقناطیسی، دخیل بوده است.
وی متهم به همکاری با گروه طالبان و تمویل و تجهیز این گروه تروریستی، برای از بین بردن مخالفان داخلی خود است.
این عضو شورای ولایتی غور به دلیل اختلافات ذات البینی، دستور ترور وکیل عبدالرحمان عطشان، معاون شورای ولایتی غور، وکیل رضا زاده، عضور شواری ولایتی غور و بسم الله ایماق خبرنگار صدای غور را داده بود که این ترورها توسط حلقۀ اطرافیان وی و گروه تروریستی طالبان انجام شد.
ارتباط عزت الله بیک با استخبارات و هسته های ترور گروه تروریستی طالبان نزدیک و گسترده است، ریاست عمومی امینت ملی بعد از این که از این ارتباط گستردۀ آگاه شد، در صدد بازداشت وی شد، اما وی به جای تسلیم شدن، برروی این نیروها آتش گشود و به درگیری مسلحانه پرداخت.
در نتیجه یک افسر ریاست عمومی امنیت ملی به شهادت رسید، یک افسر دیگر زخمی شد و عزت الله بیک کشته رسید.
ریاست عمومی امنیت ملی از شهروندان کشور می خواهد در زمینۀ تطبیق و تنفیذ قانون و مبارزه با گروه های جرمی و تروریستی، همسو با نیروهای دفاعی و امنیتی کشور باشند تا روند مبارزه با گروه های جرمی و تروریست سرعت یابد.
همچنان ریاست عمومی امنیت ملی به جامعۀ رسانه یی کشور، خبرنگاران و حامیان آزادی بیان اطمینان می دهد که به هیچ گروهی اجازه نمی دهد که صدای رسای رسانه ها را خاموش کند و این ریاست با تمام نیرو به حفاظت از آزادی بیان پرداخته است و می پردازد. احمدضیا احمدی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا