اعلامیهاخبار

اعلامیۀ شورای سرتاسری علمای افغانستان

کابل / 3حوت / باختر

وظیفۀ علماءنصیحت، امر بالمعروف و نهی عن المنکر است. مراجع دینی باید وسطیت و اعتدال آیین جاویدان اسلام را در نظر داشته باشند که احساسات  و عواطف مردم در پرتو این خصوصیت دینی توجیه شود.

در این اواخر از آدرس منبر و عالم دین و شخصیتی مانند مولوی صاحب انصاری ابراز نظرهایی علیه نظام جمهوری اسلامی افغانستان صورت ګرفته است که با توجه به وضعیت حساس  کشور قطعاً به صلاح جامعه و ملت مسلمان ما نیست. همین نظام برخواسته از آراء و نظریات مردم مسلمان ما از جمله هزاران نفر از علمای دین است. توام با مشکلاتی که وجود دارد از بی حکومتی و نبود نظم وقانون بهتر است. لذا بسیار به جا و خردمندانه خواهد بود که ما این بنای ولو نا پخته و نا تمام را کامل کنیم  و نواقص آنرا رفع کنیم. به خصوص علمای دین که وظیفۀ اصلی شان نصیحت است.

همینکه یک عالم دین و یا منتقد دولت جمهوری اسلامی افغانستان  می تواند آزادانه ابراز نظر کند خود، دلیل واضح بر حاکمیت نظم و قانون است. خوب است که ما درکنار اصلاح معایب و نواقص، فداکاری های نیروهای امنیتی و دفاعی کشور را که درین شب و روزهای سرد ازین سرزمین دفاع می کنند در نظر داشته باشیم.

شورای سرتاسری علمای افغانستان داشتن یک نظام اسلامی را امر شرعی و دینی می داند توجه به رفع نواقص و اصلاحات را واجب هر مسلمان خصوصاً علماء می داند. بناءً اظهارات انصاری را باعث ایجاد فتنه و متلاشی شدن نظام می داند و آن را  رد و تقبیح می کند. ولی اکیداً در اصلاحات و اقامۀ معروف و ازاله منکرات توجه ملت و حکومت را خواهان است. ماری

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا