اعلامیهسیاستامنیتTOPجامعه

اعلامیۀ شورای ملی جمهوری اسلامی افغانستان در حمایت از روند صلح، نظام جمهوریت و حمایت از نیرو های دفاعی، امنیتی و مردمی کشور

کابل/۱۱ اسد/ باختر

بسم الله الرحمن الرحیم

شورای ملی جمهوری اسلامی افغانستان منحیث یکی از ارکان ثلاثۀ دولت، در حمایت از نظام جمهوریت ، پشتیبانی از نیرو های دلیر و شجاع دفاعی، امنیتی ومردمی کشور و حمایت از روند صلح بین الافغانی به منظور حفظ دست‌آوردهای مثبت نظام در دو دهۀ گذشته، موقف خویش را چنین اعلام می‌دارد:

۱- شورای ملی جمهوری اسلامی افغانستان به عنوان عالی ترین نهاد تقنینی که مظهر ارادهٔ مردم است؛ از  نظام جمهوریت واقعی، قانون اساسی کشور، آزادی بیان، حضورگستردهٔ معنی دار زنان در نظام و نهادهای انتخاباتی، حقوق شهروندی یی که از مزایای نظام فعلی محسوب می‌ شود، حمایت می کند و نمی گذارد دست‌آوردهای مثبت  دودهۀ اخیر که در نتیجۀ سعی، تلاش و قربانی مردم افغانستان به دست آمده است، نابود شود.

۲- نیروهای شجاع دفاعی، امنیتی و مردمی یعنی بسیج ملی و خیزش‌های مردمی که به حیث فرزندان راستین و صدیق این کشور، با سپر کردن سینه های شان در برابر دشمن، شب و روز در دفاع از کشور و تأمین امنیت، جان‌های شیرین شان را از دست می‌دهند، جداً مورد حمایت و پشتیبانی این خانه قرار داشتند و خواهند داشت و از کارکردها، فداکاری ها واز خود گذری‌های‌شان از صمیم قلب قدردانی می‌کند و برای شان احترام می‌گذارد.

۳-بدون شک در کشور خسته از جنگ ۴۳ ساله، یکی از آرزوهای دیرینۀ مردم، بیش از همه چیز، صلح و برقراری امنیت دایمی است. ما هرگونه تلاشی را که موجب صلح و ثبات دایمی و عادلانه در کشور شود، مورد حمایت و پشتیبانی قرار خواهیم داد و سهم خویش را در این زمینه به طور احسن اداء می‌کنیم.

۴-از گروه طالبان و سایر مخالفان مسلح دولت می‌خواهیم که دیگر ماشین یتیم سازی، بدنام سازی اسلام و ویران گری اقتصادی را متوقف کنند، بیشتر از این تاریخ تمدن منطقه را به ویرانی نکشانند و به صلحی که منطق قرآن کریم است، بپیوندند.

۵- در فرجام از سازمان ملل متحد، ایالات متحدۀ امریکا، کشور های ذیدخل، سازمان های جهانی، منطقه‌ یی وسازمان همکاری های اسلامی تقاضامندیم که مردم و دولت افغانستان را مثل دو دهۀ گذشته حمایت مادی و سیاسی کنند و در راه رسیدن به صلح دایمی و پایدار ما را همکاری همه جانبه کنند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا