اعلامیهامنیتجامعهTOP

اعلامیۀ مطبوعاتی ریاست جمهوری در پیوند به حملۀ تروریستی در مکتب نسوان سیدالشهدای دشت برچی

 

کابل/ ۱۸ثور/ باختر

طالبان به ادامه جنایت های شان، عصر امروز با انجام حملۀ تروریستی در دروازۀ ورودی مکتب نسوان سیدالشهدا در منطقۀ دشت برچی شهر کابل، شماری از شاگردان را که تازه دروس شان را ختم کرده بودند، شهید و زخمی کردند.

محمد اشرف غنی رییس جمهوری با تقبیح شدید این عملکرد وحشیانه، گفت: طالبان با تشدید جنگ نامشروع و خشونت شان یکبار دیگر نشان دادند که نه تنها به حل بحران کنونی به گونۀ صلح آمیز و اساسی تمایل ندارند، بلکه با پیچیده ساختن وضعیت، فرصت فراهم شده به خاطر صلح را سبوتاژ می کنند.

رییس جمهوری این عملکرد طالبان را جنایت بشری و ضد ارزش های اسلامی دانست و گفت که گروه طالبان حتی در شب های قدر که لحظات نزول قرآن عظیم الشان است، دست از کشتار مردم بی گناه ما برنداشتند. این گروه وحشی صفت که در میدان نبرد توان مقابله با نیروهای شجاع امنیتی و دفاعی کشور را ندارد، اماکن عامه و مکتب دختران را با قساوت و بی رحمی هدف قرار می دهند.

رییس جمهوری مراتب تسلیت و غمشریکی عمیق خویش را به خانواده های شهدای این رویداد المناک ابراز کرد و به مسوولان مربوط به خاطر مداوای مجروحان و رسیدگی به خانواده های قربانیان هدایات لازم داد.

رییس جمهوری به نیروهای شجاع امنیتی و دفاعی کشور دستور داد که جنایت بشری طالبان را که هر روز از مردم بی گناه ماه قربانی می گیرند، بی پاسخ نگذارند.
جاوید روشان

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا