اعلامیهاخبارجامعه

اعلامیۀ وزارت امورخارجه درپیوند به جان باختن شماری از شهروندان کشوردر اثر سرما و توفان در مرز ایران و ترکیه

کابل / 2 حمل / باختر

اخیراً خبرها و تصاویری در رسانه‌ها به نشر رسیده‌است که نشان می‌دهد شماری از شهروندان افغانستان دراثر گیرافتادن درهوای سرد و توفانی در مرز ایران و ترکیه جان باخته اند.

وزارت امور خارجه تا زمان نشر این خبر، جان‌ باختن کم ‌ازکم چهار تن و نجات یافتن دو تن از اتباع کشور را در مرز ایران و ترکیه در منطقهٔ چالدران ارومیه تأیید می‌کند. سفارت‌های افغانستان در انقره و تهران مراسم تکفین جان ‌باخته‌گان را به جا آورد و تا حال دو جسد را به خانواده ‌های شان تسلیم کرده است.

وزارت امور خارجه قضیه را به کمک شاهدان عینی، مقامات ایرانی و ترکی و همچنان تلاش‌های دوامدار سفارت‌های افغانستان دراین دو کشور با جدیت پیگیری می‌کند.

همچنان دراین راستا، تا حال دو گروه جستجو را به منطقهٔ سانحه در قلمرو مرزی میان ترکیه و ایران (که ۸۰۰ کیلومتر از تهران و حدود ۱۲۰۰ کیلومتر از انقره فاصله دارد) جهت رسیدگی به همه جوانب این رویداد فرستاده است.

وزارت امور خارجه از این پیش‌آمد ناگوار عمیقاً اظهار تأسف می کند، برای نجات جان شهروندان و رسیدگی عاجل و فوری به آسیب‌دیدگان این رویداد، از هیچ تلاشی دریغ نورزیده است.

 وزارت امور خارجه یک بار دیگراز شهروندان تقاضا می‌کند که از سفرهای غیرقانونی که خطر مرگ را به‌ همراه دارد جداً بپرهیزند و فریب قاچاقبران انسان‌ را نخورند.احمد ضیا احمدی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا