سیاستاخبارجامعه

اعلام آمادگی سفارت جمهوری اسلامی ایران برای توزیع کمک‌های اولیه به بیجاشدگان ولسوالی بلخاب ولایت سرپل

بامیان ۱۴، سرطان،باختر
نماینده سفارت جمهوری اسلامی ایران و هنگام سفرش به بامیان که امروز صورت گرفت، با مسوولان محلی بامیان در مورد کمک‌ به بیجاشدگان بلخاب صحبت کرد.
لکزایی فرد نماینده سفارت جمهوری اسلامی ایران در این دیدار از توجه و همکاری مقام ولایت سپاسگزاری نموده گفت: سفارت جمهوری اسلامی ایران می‌خواهد که با همکاری اداره محلی بامیان به مردم بلخاب کمک‌های اولیه، مواد غذایی و بهداشتی مساعدت نماید.
مقام ولایت بامیان از حضور نماینده سفارت ایران و هیئت همراه شان در ولایت بامیان و کمک به بیجاشدگان بلخاب استقبال نموده و وعده سپرد که اداره محلی بامیان و نیروهای امنیتی در جهت تامین امنیت امدادگران سفارت ایران و توزیع کمک همکاری می‌کند.
والی بامیان یاد آور شد: جنگ یک روزه بلخاب جنگی قومی نبود و تلاش های زیادی برای تامین صلح وثبات و جلوگیری از آتش جنگ و درگیری با اخلال گران امنیت از سوی اداره محلی بامیان و هیئت موظف دولت ا.ا صورت گرفت؛ اما مولوی مجاهد فرمانده پیشین ا.ا فریب دیگران را خورد و شکار توطئه فراری‌ها گردید و در نهایت باعث آوارگی مردم مظلوم و صلح دوست بلخاب شد.
وی تاکید کرد: در حکومت ا.ا تعصبات قومی مذهبی وجود ندارد و ما به مردم بلخاب اطمینان می‌دهیم که هیچ جای نگرانی برای مردم عام وجود ندارد و دولت ا.ا ضامن تامین امنیت جان و مال هر فرد بلخابی در بلخاب می‌باشد.
والی بامیان اظهار داشت: تیم های موظف که از طرف موسسات ملی و بین‌المللی جهت تحقیق و بررسی در ساحاتی که مردم بلخاب بیجاشده اند اعزام شده بودند و همچنین تحقیقات اداره محلی هم نشان می‌دهد که مردم بلخاب در اثر پخش و نشر شایعات و تبلیغات بی اساس که از سوی بعضی از رسانه‌های مغرض، وابسته و منافق صورت گرفته بود، مجبور به ترک خانه های شان شده اند. خالقیار

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا