اخباراقتصاد

افزایش عواید ریاست ترانسپورت هرات

هرات ،26 ثور، باختر
مسئولان در ادارۀ ترانسپورت هرات می گویند که فعالیت این ادارۀ نسبت به سال گذشته چندین برابر موثرتر و عواید آن نیز چند برابر شده است.
غلام سعید قوسی مدیر عمومی مالی و اداری ریاست ترانسپورت هرات می گوید که در حال حاضر ده هزار عراده وسایط نقلیه باربری و یک هزار عراده مسافربری در این ولایت به گونه منظم فعالیت دارند.
قوسی می گوید که اداره ترانسپورت به خاطر منظم شدن نظم شهری وسایط نقلیه را از داخل شهر به ساحات دورتر بخاطر جلوگیری از ازدحام انتقال داده است.
مدیر عمومی مالی و اداری ادارۀ ترانسپورت می گوید که عواید برج حمل در این ادارۀ نسبت برج حمل سال گذشته 5 برابر افزایش یافته داشته است.
قوسی می گوید که عواید این ادارۀ تنها از بخش مسافربری سال 1400 به 6 میلیون و 9 صد هزار افغانی رسیده بود.
و اما در برج حمل سال روان 5 میلیون عواید داشته ایم که این آمار 5 برابر افزایش را نسبت به سال پار نشان می دهد.
قوسی مدیر عمومی مالی اداری اداره ترانسپورت می گوید که افزایش عواید به خاطر شفافیت در جمع آوری آن در 30 مسیر شهری بوده است.
مدیر مالی واداری اداره ترانسپورت علاوه می کند که در حال حاضر تنها از وسایط نقلیه مسافربری عواید این اداره بدست می آید اما 98 درصد عواید مربوط به موتر های باربری می شود که در حال حاضر از سوی اداره گمرک جمع آوری صورت می گیرد.
غلام سعید قوسی می گوید که 52 شرکت ترانسپورتی همراه با 120 نمایندگی از ولایات در هرات فعالیت داشته و اداره ترانسپورت همواره از کار این شرکت ها و عراده های مسافربری نظارت دارد و نرخ کرایه مسافرین را کنترول می کند و در صورتی که کدام شرکت کرایه را افزایش دهد مورد پیگرد قانونی قرار می گیرد.
مدیر عمومی مالی واداری این اداره در مورد فعالیت ملی بس ها می گوید که از 45 عراده ملی بس در هرات 20 ملی بس فعال بوده و در مسیر های بیرون شهری کار می کند.
قوسی می گوید که موتر های ملی بس به خاطر فرسوده شدن و نداشتن پرزه جات آنان در حال حاضر غیر فعال است و اما عراده های مسافربری در تمام نقاط شهر به گونه منظم کار می کنند.
غلام سعید قوسی می گوید که ایجاد سهولت برای مسافرین و همچنان انتقال مصئون کالا وظیفه این اداره است اما از رانندگان و شرکت های ترانسپورتی می خواهیم تا با رعایت قانون و قواعد ترافیکی در شهر با این اداره همکار باشند.ختم/ابوی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا