سیاستاخبار

افغانستان و پولند نشست مشورتی برگزار کردند

 کابل/ ۲۱  جوزا/ باختر

 افغانستان و پولند روز گذشته در مقر وزارت خارجۀ پولند نشست مشورتی را برگزار کردند.

به گزارش آژانس باختر؛ این نشست بعد از یک وقفه یی سی ساله برگزار شد که در آن معینان  وزارت های خارجۀ دو کشور حضور داشتند.

 سفارت افغانستان در پولند گفته است  که در این نشست٬  به نمایند‌گی از افغانستان میرویس ناب، معین وزارت خارجه و به نمایندگی از پولند مَرچین پِشِدَچ، معین وزارت خارجۀ این کشور حضور داشتند.

محور اساسی گفت ‌وگوها در این نشست تقویت بیش‌تر روابط دوجانبه، روند صلح، فصل جدید همکاری‌ میان افغانستان و پولند پس از خروج نیروهای بین‌المللی، همکاری در بخش‌های تحصیلی، زراعتی، بانکداری، اقتصاد، همکاری منطقه‌ یی و بین‌المللی و همکاری در سازمان ملل متحد بوده است.

معین وزارت امور خارجۀ کشور برای تقویت و گسترش همکاری بیش‌تر میان افغانستان و پولند تاکید کرد و ابراز امیدواری کرده است که فصل جدید مشارکت، افق تازه یی از همکاری‌ها را با شرکای افغانستان به ویژه پولند بگشاید.

معاون وزیر خارجۀ پولند نیز گفته است که کشورش از سال ۲۰۰۲ پولند با حضور نظامی نیروهای خود از افغانستان حمایت کرد و نزدیک به ۳۰ میلیون یورو به توسعه افغانستان کمک کرده است.

مَرچین پِشِدَچ آماد‌گی کشورش را برای ادامۀ حمایت از صلح، ثبات و شکوفایی افغانستان اعلام کرد. او ابراز امیدواری کرده است که پولند امیدوار است که صلح پایدار و دست‌آوردهای افغانستان در طول ۲۰ سال گذشته، از جمله در زمینه حقوق بشر، به ویژه حقوق زنان و اقلیت‌های مذهبی، حفظ شوند.

در این نشست طاهر قادری، سفیر افغانستان در پولند، حمید صدیق، مشاور ارشد وزارت امور خارجه، وِیتولد سُبوکوف، رییس عمومی بخش آسیا-پَسِفیک و ادم بروکوسکی، سفیر غیرمقیم پولند در افغانستان نیز حضور داشتند.

روابط دیپلماتیک میان افغانستان و پولند در زمان شاه امان‌الله در سال ۱۹۲۷ اساس گذاشته شد و دو کشور نزدیک به یک قرن می‌شود که روابط دو جانبه دارند. صائم

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا