انتخابات

الیاسی: تاکنون 2928 محل رای دهی در بیش از 20 ولایت نیاز به بازشماری دارد.

کابل/ 23جدی/ باختر
سخنگوی کمیسیون رسیدگی به شکایات انتخاباتی می گوید که تاکنون کمیسیون‌های ولایتی این نهاد در بیشتر از ۲۰ ولایت فیصله‌های شان را به  تکت های انتخاباتی ابلاغ کرده‌اند.
به گزارش آژانس باختر٬ محمدقاسم الیاسی سخنگوی کمیسیون رسیدگی به شکایات انتخاباتی٬ به رسانه ها گفته است که از این میان تاکنون در ۹ ولایت شماری از شکایت کنندگان در برابر فیصله کمیسیون های ولایتی این نهاد استیناف خواهی کرده اند.
الیاسی همچنان تاکید کرده است که بررسی های کمیسیون رسیدگی به شکایات انتخاباتی نشان می دهد که تاکنون 2928 محل رادهی در بیش از ۲۰ ولایت نیاز به بازشماری دارد.
به گفته الیاسی: ننگرهار با ۱۵۸۰محل، کنر با ۲۴۸ محل، پکتیا با ۳۸۶ محل، نیمروز با ۱۷۷ محل و هلمند با بیش از ۱۵۰محل بیشترین محل‌هایی دارد که آرا در آن‌ها نیاز به بازشماری دارد.
قرار بود که امروز دوشنبه تمامی کمیسیون‌های ولایتی رسید گی به شکایت‌های انتخاباتی فیصله‌های شان را نهایی کنند. اما سخنگوی این کمیسیون تاکید دارد؛ کمیسیون مستقل انتخابات از ما خواسته است به خاطر برخی مشکلات شما  تمامی فیصله های تان را یک بارگی با ما شریک کنید که ممکن این کار زمان گیر باشد.
در سه روز مهلت ثب شکایات برای نامزدان انتخابات ریاست جمهوری در پیوند به اعلام نتیجه ابتدایی انتخابات، 16500 شکایت در سراسر کشور در دفاتر مرکزی و ولایتی این نهاد ثبت شده است.
بر بنیاد اعلام کمیسیون مستقل انتخابات محمد اشرف غنی با کسب 50،64 درصد آرا در جایگاه اول قرارداد و عبدالله عبدالله با کسب 39،52 آرا در ردیف دوم قرار گرفته است. جاوید روشان

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا