سیاستاخبارآموزش

امارت اسلامی افغانستان بر بنیاد اساسات دین مبین اسلام بر تعلیم وتربیه همه اقشار جامعه متعهد است 

پل علم -۴ثور-باختر

این مطلب را شیخ الحدیث مولوی نورالله منیر سرپرست وزارت معارف کشور امروز در سفرش به ولایت لوگر، بیان کرد.

وی به مردم اطمینان داد که در چوکات شریعت اسلامی فرصت های بهتر آموزشی علوم دینی وعصری به زنان و مردان فراهم می شود و از آموزگاران خواست که با صداقت، متانت، ایمانداری کامل و احساس مسوولیت برای فرزندان وطن آموزش بدهند.

در محفلی که بدین مناسبت در ریاست معارف لوگر برگزار شد، وزیر معارف گفت که در جریان دو دهه اخیر مجاهدین ا.ا.ا. با همکاری ملت غیور کشور و قربانی های شان، ابر قدرت جهان و حامیان شانرا شکست دادند ونظام اسلامی در کشور قایم گردید و در نظام اسلامی عزت مال و همه حقوق انسان ها محفوظ است.

وی علاوه کرد که در روشنائی دین اسلام در هر بخش به تعلیم ضرورت است وباید فراگیری علوم عصری خالی از عظمت علوم دینی نباشد و علوم عصری بر اساسات دین مبین اسلام استوار باشد.

وزیر معارف خاطر نشان ساخت که فرا راه کاروان معارف برخی چالش هایی که وجود دارد حل خواهد شد.

وی همچنان از تاسیس وساخت مدارس بزرگ در مرکز ولایات و مدارس کوچک در ولسوالی ها خبر داد.

در این محفل مولوی عنایت الله شجاع والی لوگر گفت که کسب علوم دینی وعصری لازمی و ضروری است و از آموزگاران خواست که در تعلیم و تربیت دانش آموزان سعی نمایند و با عقیده اسلامی فرزندان وطن را آموزش دهند.

در جریان این برنامه رییس معارف لوگر از رهبری وزارت معارف خواست که در بخش کمبود کتب درسی مکاتب و مدارس، اعمار ساختمان مدارس ومکاتب، کمبودی تشکیل آموزگاران و تعیین معاشات برای استادان مدارس خصوصی همکاری نمایند. خالقیار

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا