سیاستاخبارTOP

امارت اسلامی خبر جذب نظامیان سابق از سوی داعش را رد کرد

کابل/ ۱۱عقرب/  باختر

منابع وابسته به امارت اسلامی می گویند که داعش هیچ مکان ثابتی در افغانستان ندارد  و پیوستن شماری از نظامیان پیشین افغان با این گروه واقعیت ندارد.

بلال کریمی؛ معاون سخنگوی امارت اسلامی، گزارش رسانه‌های خارجی دربارۀ پیوستن نیروهای امنیتی پیشین به گروه داعش را تبلیغات خوانده و گفته است، گروه داعش هیچ مکان ثابتی در افغانستان ندارد و حتی اگر حرکتی انجام دهد، از سوی نیروهای امارت اسلامی سرکوب خواهند شد.

 او تاکید کرده است که داعش در افغانستان، ظرفیت جذب افراد را ندارد.

این گفته ها در واکنش به اخباری است که از سوی شماری از رسانه های غربی نشر شده است که گویا شماری از نظامیان پشین با داعش یک جا شده اند.

در این میان روزنامۀ وال استریت ژورنال مدعی شده‌ است که مأموران استخباراتی و نظامی حکومت پشین افغانستان که از سوی امریکا آموزش دیده‌اند برای پیوستن به داعش ثبت نام می‌کنند.

روزنامه گفته است که برخی از نظامیان آموزش‌دیده‌ افغان که در معرض تهدید طالبان استند، برای پیوستن به گروه داعش نام‌نویسی کرده‌اند.

اما این گفته ها از سوی منابع خبری امارت اسلامی رد شده است .

قبل از این ذبیح الله مجاهد سخنگوی امارت اسلامی گفته بود که  شماری از کشور ها برای داعش در افغانستات تبلیغ می کنند، همچنان شماری از آگاهان سیاسی گفته اند که حلقه هایی در بیرون از افغانستان برای بزرگ نمایی داعش در افغانستان تلاش دارند و می کوشند که با بزرگ نمایی این گروه، افغانستان را یک کشور پر خطر برای دیگران معرفی کنند.

باید گفت: در جریان کمتر از ده روز حدود صد تن که گفته می شود اعضای داعش بودند در ننگرهار به امارت اسلامی تسلیم شده اند.

امارت اسلامی به مردم افغاتنستان و کشور های بیرونی به خصوص همسایه های این کشور اطمینان داده است که اجازه نمی دهند افغانستان مکان تهدید برای دیگران باشد. تحلیل سیاسی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا