اقتصاد

امان الله غالب: شرکت برشنا در حادثات امنیتی حدود ۸ تا ۹ میلیارد افغانی متضرر شده است

کابل/ 20قوس/ باختر
رییس شرکت برشنا می گوید٬ سال 1398 پر چالش ترین سال از نگاه امنیتی بوده که شرکت برشنا در۳۵ حادثه امنیتی که در ولایت های مختلف کشور رخ داده است٬ حدود ۸ تا ۹ میلیارد افغانی متضرر شده است که بیشتر آن تخریب پایه های برق می باشد.
به گزارش خبرنگار آژانس باختر، امان الله غالب رییس اجرایی شرکت برشنا که در هشتمین گردهمایی روسا و آمرین این شرکت صحبت می کرد گفت، در سال ۱۳۹۸ یک‌ صدونود وهفت هزار مشترک جدید را به برق وصل کردیم که بیشتر پرچاوی ها به دلیل مشتریان بیشتر می باشد.
وی افزود٬ شرکت برشنا در سال 1398 ولایت خوست و پنجشیر را به شبکه ملی وصل کرد و ولایت پکتیا که از 18 سال  به این طرف بی برق می باشد تا آخر سالروان به برق وصل خواهد شد٬ همچنان در سال 1398، 800 ترانسفارمر جدید و200 ترانسفارمر اصلاحی را وصل کردیم.
وی خاطرنشان ساخت با افشاء کردن لیست مقروضین هدف شرکت برشنا بدنام کردن مردم نمی باشد٬ بلکه هدف ما این است تا پول صرفیه برق را پرداخت کنند چون شرکت برشنا 80 درصد برق را از کشور های همسایه خریداری می کند و ما باید روزانه 70 الی 80 میلیون افغانی پول صرفیه برق را از مردم جمع آوری کنیم که متاسفانه نمی توانیم. نازیلاعزیزی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا