اخبارامنیتTOP

امرالله صالح: تروریستان گرفتار شده، باید اعدام شوند

کابل/ ۲۹  جدی/ باختر

در حالی که وقایع هراس افگنی در کشور به خصوص کابل روز افزون است٬امرالله صالح معاون اول ریاست جمهوری می گوید:تروریست های گرفتار شده باید اعدام شوند تا درس عبرت برای متباقی شود .

به گزارش آژانس باختر: معاون اول ریاست جمهوری در جلسۀ امنیتی صبح امروز گفت:محوری ترین دلیل بالا رفتن سطح ترور در شهر های بزرگ این است که اسیران طالب فکر می کنند که در هرصورت عفو می شوند و جزای اعمال خود را نمی بینند.

معاون اول ریاست جمهوری تاکید کردکه یکی از راه حل های اساسی این معضله اعدام شماری از گرفتار شده گان است. این گرفتار شده گان باید اعدام شوند تا درس عبرت برای متباقی تروریست ها شود.

امرالله صالح درادامه گفت: درین هشتاد روز که من موضوعات را با جزییات دنبال می کنم می بینم که هم پولیس و هم امنیت ملی دستاورد های چشم گیر و قابل ملاحظه یی دارند. گرفتار شدگان بلبل گونه اعتراف می کنند ولی تمام امید شان است که روز بی مجازات واقعی رها می شوند.

معاون اول ریاست جمهوری افزود: این معضله باید حل شود و یکی از نکات اساسی خواهد بود که من به جلسه شورای عالی حاکمیت قانون مطرح خواهم کرد. تروریست که دستگیر می شود باید اعدام شود.

امرالله صالح دراین جلسه همچنان گفت:روز گذشته پولیس کابل چندین تن از کودکان و نوجوانان زیر سن را که به تعلیمات به مدارس طالبانی انتقال می شدند توقف و به خانواده های شان تسلیم داده شدند که  این حادثه مرا به یاد سال های ۲۰۰۵ و ۲۰۰۶ انداخت که  در آن سال ها صد ها کودک افغان را عمدتا از شمال هر هفته زیر عنوان تدریس دینی با خدمات لیلیه و پوشاک به پاکستان انتقال می دادند.

وی افزود که اکنون وقتی من سوانح شماری از تروریستان  و قومندانان طالبان را در ولایات شمال مطالعه می کنم همان هایی اند که پانزده و شانزده سال قبل جهت تعلیم و تربیت تروریستی به کراچی و دیگر شهر های پاکستان برده شده بودند.

به گفته امرالله صالح ،اکثر قومندانان بی رحم و تروریست طالبان که مردم را قتل می کنند و هیچ نوع رحم بر تاسیسات و انسان این خاک ندارند همان هایی اند که در کراچی و دیگر شهر های پاکستان تعلیمات طالبانی و تروریستی دیده اند. جاوید

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا