اخبارجهان

امریکا به ایران، طیاره های بدون سرنشین را در اختیار روسیه قرار ندهید

کابل، ۳۰ سرطان، باختر
لوید آستین، وزیر دفاع امریکا، و مارک میلی، رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح امریکا به ایران هشدار دادند طیاره های جنگی بدون سرنشین خود را به منظور حمله به اوکراین در اختیار روسیه قرار ندهند.
آژانس باختر به نقل از هیل، در جریان کنفرانس مطبوعاتی روز دیروز، وزیر دفاع امریکا گفت، به ایران توصیه می‌ کنیم این کار را نکند، به نظر ما این کار خیلی بدی است، واین کار آخر و عاقبت خوبی ندارد.
جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی قصر سفید هفته گذشته گفته بود واشنگتن بر این باور است که حکومت ایران می خواهد خود را آماده ‌کند تا در جریان یک برنامه زمانی تسریع ‌شده صدها طیاره بدون سر نشین برای استفاده در جنگ اوکراین در اختیار روسیه بگذارد، و افزود تهران قرار است از اوایل ماه آینده آموزش نیروهای روسی برای استفاده از این طیاره های بدون سرنشین را آغاز کند.
این در حالی است که ولادیمیر پوتین، رئیس‌ جمهور روسیه روز سه‌ شنبه ۱۹ جولای به تهران سفر کرد تا با رهبر مذهبی ایران و دیگر مقامات این کشور دیدار کند. در جریان این دیدار رهبر مذهبی ایران به خاطر حمله روسیه به اوکراین از رئیس جمهور پوتین تمجید کرد، و گفت اگر روسیه این کار را نمی کرد، با حملات ناتو مواجه می شد.سید مصطفی میری

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا