اخبارجهان

امریکا به شهروندانش: به هند سفر نکنید

واشنگتن/ وی او ای/1 ثور/باختر

به دنبال افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا در هند، ایالات متحدۀ امریکا به شهروندان هشدار داده است تا به این کشور آسیای جنوبی سفر نکنند.

این اقدام، بخشی از محدودیت‌های جدیدی است که امریکا به روز سه شنبه،  برای مبارزه با ویروس کرونا اعلام کرد.

روز گذشته وزارت خارجه امریکا گفت که این تدابیر، شامل توصیه برای خودداری از سفر به حدود هشتاد درصد کشورهای جهان خواهد بود.

در جریان ماه جاری، بیش از سه میلیون مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در هند ثبت شده است و از این میان، فقط در همین ماه، حدود ۱۸ هزار نفر جان‌ باخته اند.

مراکز وقایه و کنترول امراض امریکا می‌گوید که حتی افرادی که کاملاً در برابر این ویروس واکسین شده اند، باید از سفر به هند خودداری کنند.

روز گذشته، بریتانیا نیز هند را در زمینهٔ گستردگی ویروس کرونا، شامل “فهرست سرخ” کرد و هانگ‌کانگ هم تمامی پروازها از هند را ممنوع قرار داده است.

هند در جلوگیری از گسترش کرونا با مشکلات فراوانی روبرو است و اعمال محدودیت‌ها و قرنطین‌های پی‌در‌پی، کمک زیادی به وضعیت نکرده است.

روز گذشته قرنطین‌های جدیدی در دهلی جدید وضع شد که شامل مسدود شدن پارک‌ها، سینماها و مراکز خرید می‌شود.

از اواسط ماه جنوری که هند تطبیق واکسین ویروس کرونا را آغاز کرد، تا حال بیش از ۱۲۷ میلیون دوز واکسین را تزریق کرده است و تلاش دارد در مدت کوتاهی برای تمامی افراد بلند تر از سن ۱۸ ساله واکسین تهیه کند.فریده بابک

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا