سیاستاخبارگزارش ها

امریکا غرامت می پردازد

کابل / ۲۴   میزان/ باختر

وزارت دفاع امریکا اعلام داشته است برای بازماندگان قربانیان حملۀ هفت سنبله در کابل غرامت می پردازد و آنان را به امریکا انتقال می دهد.

به گزارش آژانس باختر؛ شامگاه هفتم سنبلۀ سال روان یک منزل مسکونی در نزدیکی میدان هوایی بین الملی کابل هدف حمله هوای یک طیاره بی سر نشین امریکا قرار گرفت که در آن ده عضویی یک خانواده که در میان شان هفت کودک نیز شامل بودند جان دادند .

نظامیان امریکای در آن وقت اعلام داشتند که یک موتر بمب داعش را هدف قرار داده اند و از وقوع یک حمله بر میدان هوایی بین الملی کابل جلوگیری کرده اند این حادثه درست زمانی به وقوع پیوست که روند تخلیه نظامیان امریکایی و همکاران افغان شان از کابل ادامه داشت و نیروهای امریکایی از احتمال حمله های تروریستی هشدار داده بودند.

مگر بعد معلوم شد که در حمله طیاره های بی سر نشین امریکایی براین منزل هیچ عضوی از داعش کشته نشده است بل قربانیان اعضای یک خانواده بودند که ار تباطی بااین گروه نداشتند.

این عمل نیروهای امریکایرا نه تنها مردم افغانستان و امارت اسلامی تقبیح کردند٬ بل شمار زیادی از کشور ها نیز نکوهش کردند و سازمان عفو بین الملل حادثه یادشده را جنایت جنگی خواند.

حالا وزارت دفاع امریکا (پنتاگون) اعلام داشته است که برای خانوادۀ قربانیان غرامت می پردازد و آٖنان را به امریکا انتقال می دهد.

پیش از این، امریکا پذیرفته‌بود که در این حمله هوایی «اشتباه» صورت گرفته است و جان کربی؛ سخنگوی وزارت دفاع امریکا، روز جمعه، ۲۳ میزان گفت که در این حمله، افراد بی‌گناه کشته شده‌اند؛ افرادی که هیچ ارتباطی با گروه داعش نداشتند و هرگز مقصر نبودند.

خبرگزاری رویترز به نقل از سخنگوی وزارت دفاع امریکا گزارش داده‌است که کالین کال؛ معاون وزیر دفاع امریکادر امور سیاسی، روز پنج‌شنبه، ۲۲ سنبله یک نشست مجازی را با استیون کوون؛ بنیانگذار و رییس یک موسسۀ  امداد رسانی که زمری احمدی با آن کار می کرد برگزار کرده‌است و این تصمیم حکومت امریکا را بیان داشته است.

زمری احمدی با ۹ عضو خانواده‌اش در ۷ سنبله قربانی حمله هوایی امریکا شد. تحلیل سیاسی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا