اخبارامنیت

امنیت ملی: حادثۀ خوست ناشی از ماین است که طالبان عامل آن اند

کابل /11حوت / باختر

ادارۀ امنیت ملی به تظاهرات اخیر در خوست واکنش نشان داده است و گفته است انفجار ماینی که طالبان آنرا انتقال می دادند باعث بروز حادثه شد که درآن زنان و کودکان آسیب دیده اند.

دفتر مطبوعاتی ریاست عمومی امنیت ملی به آژانس باختر خبر داد،براساس اطلاعات کشفی و تقاضای مکرر باشندگان ولسوالی های: صبری، حاحی میدان و باک ولایت خوست مبنی بر حضور و آزار و اذیت جنگجویان شبکه‌ی حقانی و گروه تروریستی طالبان و همچنان بنابر تردد و تدویر جلسه های این شبکه‌ در مناطق مکتب بازار، زمبر، نوری کلی، دند فقیران و پرته غوندی؛ نیروهای قطعات خاص ریاست عمومی امنیت ملی بنابر تصمیم شورای نظامی ولایت، یک رشته عملیات های هدفمند را جهت سرکوب تروریستان راه اندازی کرده اند.

در این عملیات که در مناطق مکتب بازار، زمبر، میرشاه چینه و توده‌کلی اجرا شد، تلفات سنگینی بر شبکه‌ی حقانی و گروه تروریستی طالبان وارد شد که مقدار زیادی و مهمات اسلحه این شبکه‌یی تروریستی کشف و ضبط شده است.

قابل یاددهانیست در جریان این عملیات در منطقه‌ یی زمبر کلینیک، گروه تروریستی طالبان و شبکه حقانی خلاف همه موازین بین المللی و موارد حقوق بشر در حین عملیات می‌خواستند یک ماین خودساخت را توسط یک مادر و کودکش انتقال و در مسیر راه رفت و آمد کاروان های نیروهای دفاعی و امنیتی تعبیه کند که انفجار کرد و باعث شهادت مادر و کودکش شد.

در جریان عملیات پیگیر و هدفمند بلاخره نیروهای امنیتی توانستند ۱۷ تن از افراد کلیدی شبکه‌ حقانی به شمول سبیل حمدی سرکردۀ این گروه را در خوست به هلاکت برسانند.

شبکه‌ی تروریستی حقانی که در این اواخر متحمل شکست ننگین شده اند و توقع چنین تلفات سنگین را نداشتند، برای جبران شکست خود، دست به بازی‌های تبلیغاتی زده و با نشر تصاویری از اجسادکودکان معصوم درصدد است تا شکست خود را پنهان کنند.

قابل یادآوریست که استفاده از زنان و اطفال به مقاصد تروریستی توسط شبکه حقانی و طالبان تاز‌گی ندارد. این گروه های تروریستی در گذشته نیز مرتکب جنایات هم‌سان شده اند و صدها حملات خونین را بالای اهداف ملکی اجرا کردند که شهروندان دردمند افغانستان هرگز فراموش نمی‌کنند، مثال واضح آن حمله تروریستی بالای شفاخانه دشت برچی و به شهادت رساندن مادران و اطفال معصوم شان است. اینک دشمن با دست و پاچگی دنبال انحراف اذهان عامه است و می خواهند با تبلیغات زهرآگین روحیه عمومی را خدشه ‌دار بکنند. فریبا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا