سیاستTOP

اندونزیا سفارت خود در کابل را دو باره فعال می کند

کابل / ۱۶ قوس / باختر
منابع وابسته به وزارت خارجه اندونیزیا گفته اند این کشور قصد دارد که سفارت خود در کابل را دو باره باز گشایی کند.
اندونیزیا به تعقیب تحولات اخیر سیاسی در افغانستان سفارتش را در کابل تعطیل کرد٬ در حال حاضر این کشورامور مربوط به سفارت خود در کابل را٬ از اسلام آباد پاکستان به پیش میبرد.
رسانه‌های اندونزیایی گزارش داده اند؛ این کشور قصد دارد سفارت خود در کابل را بازگشایی کند
عبدالقدیر جیلانی؛ یکتن از مقام های ارشد در وزارت خارجه اندونزیا گفته‌است: «هدف ما انجام تعامل سازنده با امارت اسلامی در درجه اول در زمینه کمک‌های بشردوستانه، از جمله کمک به زنان، بورسیه تحصیلی است.»
این مقام اندونزیایی گفته است: کشورش به ارزیابی تعهد دولت جدید در افغانستان مبنی بر «تشکیل حکومت فراگیر، احترام به حقوق زنان و اقدامات ضد تروریزم» ادامه خواهد داد واندونزیا قصد دارد٬ افغانستان را در امر غلبه بر بحران بشری کمک کند.
باید گفت که درروز های اخیر عربستان سعودی و امارت متحده عربی سفارت های شان را در کابل بازگشایی کرده اند٬ المان هم در نظر دارد که در اوایل سال جدید عیسوی سفارت خود در کابل را بازگشایی کند٬ هند و جاپان نیز برای بازگشایی سفارت های شان ارزیابی ها را آٰغاز کرده اند٬ اتحادیه اروپا هم در نظر دارد که نمایندگی شان را در کابل فعال سازند.
امیر خان متقی سرپرست وزارت خارجه در سفر اخیر خود به قطر در ملاقات با هیئت دیپلماتیک شماری از کشور که قبل از این در کابل فعالیت داشتند و حالا امور به مربوط به سفارت های شان را از دوحه قطر انجام می دهند خواست که دو باره نمایندگی های سیاسی شان را در کابل فعال کنند٬ او تاکید کرده است که امارت اسلامی مطابق به کنواسیون های جهانی سهولت ها را برای ادامۀ فعالیت نمایندگی های سیاسی در کشور ایجاد کرده است
نظام جدید در افغانستان در پی عادی سازی روابط با کشور های خارجی است و دستگاه دیپلماسی کشور در این خصوص فعالیت های موثری داشته اند.
بعد از پیروزی امارت اسلامی شماری از کشور ها سفارت خانه های شان را در کابل تعطیل کردند٬ ولی فعالیت سیاسی و دیپلماتیک شان را از دوحه قطر دنبال کردند٬ مگر شماری از کشور مانند ترکیه ٬ چین ٬ روسیه و ایران٬ به فعالیت های دیپلماتیک در کابل ادامه دادند . تحلیل سیاسی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا