امنیت

ساحه باستانی چمقلعه در بغلان در کنترول افراد مسلح غیر مسوول قرار دارد

پلخمری 27 جوزا باختر
ساحه باستانی چمقلعه مربوط ولسوالی بغلان مرکزی بیش از یک سال میشود که در کنترول افراد مسلح غیر مسوول قرار دارد.
به گزارش آژانس باختر، هر چند به باور باستان شناسان هنوز هم قسمت های مهم از تاریخ کهن و باستان بغلان زمین در دل خروارها خاک در این ولایت مدفون است، اما آنچه که تا هنوز به ظهور رسیده گواه روشن بر آن است که زمانی بغلان باستان با موجودیت ساحات باستانی مهم از جمله چمقلعه سرخ کوتل آبده تاریخی شمرق و غیره مهد یا زیست گاه سلاطین ،امرا و فرمانروایان ، پیش از چهار هزار قبل از میلاد بوده است از جمله ساحات باستانی ثبت  شده این ولایت یکی هم ساحه باستانی چمقلعه مربوط ولسوالی بغلان مرکزی است  که در مدت بیشتر از یک سال میشود که در کنترول نیروهای مسلح غیر مسوول در آمده است  .
پس از تصرف ساحه باستانی چمقلعه توسط قومندان میرویس یک تن از قوماندانان حزب اسلامی به رهبری گلبدین حکمتیار در ولایت بغلان افزون بر اعمار منازل مسکونی در حریم ساحه باستانی چمقلعه حفریات نیز بالای این ساحه باستانی انجام یافته است.
کریم داد رحیمی مسوول میراث های فرهنگی ریاست اطلاعات و فرهنگ ولایت بغلان ضمن تاسف از عدم آزاد سازی ساحه باستانی چمقلعه از کنترول افراد مسلح علاوه کرد که هر چند ما تا اکنون قادر نه شده ایم تا ساحه را از نزدیک مشاهده نماییم، اما به گفته باشندگان محل حفریات بالای ساحات چمقلعه انجام داده است.
با وصف تامین ساختن تماس های تیلفونی با گوهرخان بابری ولسوال بغلان مرکزی و جنرال امیر گل حسین خیل بغلانی امر امنیت قومندانی پولیس بغلان آنان از ابراز نظر پیرامون موضوع چمقلعه خود داری نمودند. دوستی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا