اخباراقتصادجامعه

اولین پرواز در افغانستان که ازسوی زنان مدیریت شد

کابل/ 9حوت/ باختر

یک پرواز داخلی از کابل به هرات انجام شده است که عملۀ پرواز آن زنان بودند.

به گزارش آژانس باختر؛ این اولین پرواز است در افغانستان که تمام امور آن ازسوی زنان مدیریت شد.

محدثه میرزایی، پیلوت افغان و کپتان ویرونیکا بورسیوا، با چهار عملآ پرواز زن طیارۀ نوع ایرباس 737-500 را در یک پرواز 80 دقیقه یی میان کابل و هرات به فاصلۀ «350 مایل» به صورت مستقیم مدیریت کرده‌اند، این طیاره مربوط شرکت هوایی خصوصی کام ایر است.

محمد قاسم وفایی‌زاده؛ رییس ادارۀ هوانوردی ملکی در صفحۀ فیسبوکش نوشته است: «برای اولین بار در تاریخ هوانوردی کشور پروازی که تمام عملۀ آن را زنان تشکیل می دادند.

رییس ادارۀ هوانوردی ملکی افزوده است که محدثه میرزایی، پیلوت افغان و کپتان ویرونیکا بورسیوا، با چهار عملۀ پرواز زن، این پرواز را مدیریت کرده‌اند.

وفایی‌زاده نوشته است: «ادارۀ هوانوردی افغانستان این پرواز را نشانۀ از رشد حضور زنان در بخش های مختلف و به‌خصوص بخش هوانوردی ملکی کشور دانسته و برای تقویت حضور زنان در سطح رهبری بخش هوانوردی متعهد اند.»

از سویی هم، وب سایت بزنس اینسایدر، نوشته است: این پرواز روز چهارشنبه، ۶ حوت از هرات به کابل و بر عکس آن در مدت 80 دقیقه صورت گرفته است.

جوش کاهیل؛ منتقد خدمات هواپیمایی و یوتیوبر که برای مستندسازی در این پرواز دعوت شده بود، به سایت اینسایدر گفته است که این پرواز با پروازهای دیگر فرقی نداشته و به راحتی انجام شده است. روشان

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا